۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 8143229
T T
۰ نفر
کارشناسان هیات انرژی هسته ای عرب در تونس گرد هم می آیند .....................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 17/02/86 خارجی.اقتصادی.عرب.انرژی هسته ای.
کارشناسان هیات انرژی هسته ای عرب به منظور دستیابی به اجماع برای همکاری در زمینه استفاده مسالمت آمیز از انرژی هسته ای و سپس ارائه برنامه خود در نشست آینده سران عرب، ژوئن (خرداد) آینده در تونس گردهم می آیند.
به گزارش روز دوشنبه شبکه تلویزیونی العربیه، "محمود نصرالدین" مدیر کل هیات انرژی هسته ای عربی گفت برنامه گروهی عربی شامل گامهای عملی برای کمک به کشورهای عربی دراجرای تصمیات نشست ریاض در ارتباط با استفاده از انرژی هسته ای است.
به گفته وی، اجماع عربی، همچنین شامل طرح دیدگاه مسالمت آمیز و تکامل یافته همکاری عربی در زمینه استفاده مسالمت آمیز از انرژی هسته ای از جمله تولید برق و شیرین سازی آب دریاها است، به ویژه اینکه نگرانی از کمبود آب شرب و افزایش قیمت نفت و گاز، شدت یافته است.
نصرالدین افزود: استفاده از انرژی هسته ای، مستلزم وقت زیادی است، زیرا این اقدام به سرمایه گذاری فراوان و تامین نیروهای علمی مورد نیاز برای ساخت نیروگاههای هسته ای نیازمند است.
وی یادآور شد ساخت یک نیروگاه هسته ای بین شش تا هشت سال وقت نیاز دارد و نمی توان در مورد این موضوع در طول یک یا دو روز تصمیم گرفت، بلکه باید تمام جوانب آن از جمله نیروی کار ماهر برای استفاده از تکنولوژی هسته ای و استفاده از آن در کشاورزی، صنایع و یا تولید برق را در نظر گرفت.
به گفته نصرالدین، برخی از کشورهای عربی که از منابع نفت و گاز برخوردار هستند نیز باید به فکر نسل های آینده و تامین انرژی مورد نیاز آنان باشند.
وی همچنین تاکید کرد استفاده از انرژی هسته ای در تولید برق و شیرین سازی آب، فقط گامی اقتصادی به شمار نمی آید، بلکه تصمیمی راهبردی به منظور ادامه روند تامین انرژی مورد نیاز کشورها در آینده و با در نظر گرفتن این موضوع است که احتمال پایان منابع نفت و گاز اگر چه پس از یکصد سال دیگر وجود دارد.
صویر/2352/1448/1506 شماره 161 ساعت 45:17 تمام انتهای پیام I17.17-45-09
۰ نفر