۲۶ آذر ۱۳۹۳، ۱۶:۱۸
کد خبر: 81430372
T T
۰ نفر
انسان مهمترين نقش را در طرح آمايش سرزمين دارد

زاهدان- ايرنا- استاندار سيستان و بلوچستان گفت: انسان مهمترين نقش را در طرح آمايش سرزمين دارد از اين رو پژوهشگران و محققان بايد به جايگاه انسان در اين طرح بيشتر بيانديشند.

به گزارش ايرنا، 'علي اوسط هاشمي' روز چهارشنبه در نخستين همايش 'ملي آمايش سرزمين در هزاره سوم با تاكيد بر جنوب شرق ايران' افزود: متاسفانه در طرح آمايش سرزمين فيزيك بيشتر مورد توجه قرار گرفته اما به عنصر اصلي، كارساز و نقش آفرين يعني انسان، كمتر فكر شده از اين رو بايد به انسان به عنوان اصلي ترين سرمايه بيشتر پرداخته شود.

وي ادامه داد: نقش انسان در آمايش، آرامش جمعيت انساني در آمايش، سازگاري برنامه ها با روح و روان انساني در آمايش و نقش محوري، بي بدليل و بي نظير او در اين مسير بايد برجسته تر ديده شود.

وي اظهار داشت: خارج كردن سيستان و بلوچستان از نگاه و ذهنيت هايي كه به آن شكل گرفته و موقعيت دادن به اين استان براي قبول نقش در عرصه ملي نيازمند فكر، ايده و برنامه است از اين رو محققان و پژوهشگران با قراردادن افكار خود در مسير توسعه با ملاك قردادن طرح آمايش مي توانند ما را در اين مسير ياري كنند.

استاندار سيستان و بلوچستان تصريح كرد: نقش آفريني استان در عرصه ملي بيانگر هويت بخشي به يكايك مردم استان و شكوفايي اميد در منطقه است.

هاشمي گفت: آماده شدن طرح آمايش سرزمين مي تواند پايه و اساس برنامه توسعه سيستان و بلوچستان باشد از اين رو بايد در طرح آمايش استان علاوه بر چهار استان همجوار و كشورهاي همسايه به نقش محوري انسان توجه كرد.

وي ادامه داد: نوع نگاه به سيستان و بلوچستان نگاه جهش انفجاري است و پشتوانه اين نوع نگاه به استان هم نگاه عميق مقام معظم رهبري و رييس جمهوري است.

به گزارش ايرنا، در اين همايش مسوولان دانشگاه آزاد اسلامي نيز به بيان عملكرد خود پرداختند.

نخستين همايش ملي دو روزه آمايش سرزمين در هزاره سوم با تاكيد بر جنوب شرق ايران روز چهارشنبه با حضور مديران، اساتيد و محققان برتر كشوري و استاني در سرسراي علامه حلي دانشگاه آزاد اسلامي واحد زاهدان آغاز به كار كرد.

7316 / 653