۲۶ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۵۸
کد خبر: 81429877
T T
۰ نفر
معاون میراث فرهنگی: مصوبه طبیعت گردی در دولت نهایی شده است

ساری - ایرنا- معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گفت: مصوبه طبیعت گردی در دولت نهایی شده است و در آینده نزدیك مقررات سرمایه گذاری در طبیعت بر اساس مقولات زیست محیطی به اجرا درمی آید.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، 'مرتضی رحمانی موحد' روز چهارشنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان مازندران در ساری افزود: مازندران با داشتن مواهب طبیعی همچون دریا ، جنگل و دشت می تواند بیشترین بهره را از این مصوبه ببرد.

وی با بیان اینكه سازمان میراث فرهنگی به استان مازندران توجه ویژه دارد، اظهار داشت: با رویكرد دولت به مقوله گردشگری ، برنامه های همكاری بین وزارت كشور و سازمان میراث فرهنگی عملیاتی و این تعامل چندین برابر شده است.

رحمانی موحد ادامه داد: با روش های سنتی نمی توان گردشگری را تقویت كرد و استفاده از منابع موجود بسیار مهم است.

رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر با بیان اینكه زیر ساخت های مازندران در پذیرش گردشگر نیازمند تقویت است، گفت: سواحل دریای خزر مواهب طبیعی جنگل و دشت ، میراث فرهنگی و صنایع دستی مازندران هم باید تقویت شود.

رحمانی موحد بر لزوم سالم سازی سواحل با همكاری بخش خصوصی تاكید كرد و بیان داشت: مازندران می تواند تقویم گردشگری در كشور باشد.

معاون سازمان میراث فرهنگی گفت: بسیاری از آیین های مازندران در طول سال باید برجسته و در تقویم سالانه استان گنجانده شود.

وی با بیان اینكه با این روش سفر در طول سال به استان مازندران از سوی گردشگران توزیع خواهد شد، گفت: در حال حاضر ظرفیت استان به نسبت حجم زیاد مسافران در مقطع زمانی خاص كم است.

رحمانی موحد به قله دماوند به عنوان یك میراث طبیعی در استان مازندران اشاره كرد و گفت: این میرث طبیعی باید مورد حفاظت به لحاظ زیست محیطی قرار گیرد و مدیریت ارشد استان باید به این میراث طبیعی توجه خاصی داشته باشد.ك/2

2585/1654/ 684
۰ نفر