۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 8142859
T T
۰ نفر
نماینده انگلیس در پارلمان اروپا خواستار پایان تحریم دولت فلسطین شد ..................................................................
لندن، خبرگزاری جمهوری اسلامی 15/02/86 خارجی.سیاسی.انگلیس.تحریم.فلسطین.
یکی از نمایندگان حزب "لیبرال دمکرات" انگلیس در پارلمان اروپا پس از بازگشت از اراضی اشغالی از دولت کشورش خواست "گروه تماس چهارگانه" متشکل از آمریکا، روسیه، اتحادیه اروپا و سازمان ملل را برای پایان دادن به تحریم دولت فلسطین تحت فشار قرار دهد.
"کریس دیویس" در نامه ای به "مارگارت بکت" وزیر خارجه انگلیس که روز شنبه منتشر شد، نوشت: از شما می خواهم از تمام نفوذ خود برای متقاعد کردن کوارتت (گروه تماس چهارگانه ) برای مذاکره با تمام اعضای دولت اتحاد ملی و آغاز دوباره پرداختهای مستقیم به دولت فلسطین استفاده کنید.
وی با بیان اینکه "توجه کوارتت بر مجبور کردن فلسطینیان برای برآورده کردن خواسته های این گروه متمرکز بوده" متذکر شد: نباید فراموش کرد وضعیت ناامیدانه مردم فلسطین نتیجه مستقیم اشغال سرزمینشان است.
دیویس به همراه "کارولین لوکاس" از نمایندگان حزب سبز در پارلمان اروپا، اولین نمایندگان این مجمع بودند که با نقض تحریم دولت فلسطین توسط اتحادیه اروپا به اراضی اشغالی سفر کرده و با "اسمائیل هنیه" نخست وزیر دولت فلسطین دیدار کردند.
دیویس در ادامه نامه خود به وزیر خارجه انگلیس همچنین از سیاست ناموزون گروه تماس چهارگانه در پیگیری خواسته های رژیم اسراییل و اعمال تمام فشارها بر دولت فلسطین انتقاد کرده است.
با وجود تقاضای این نماینده پارلمان اروپا از لندن برای پایان دادن به تحریم دولت فلسطین، دولت انگلیس ماه گذشته توصیه یک کمیسیون مجلس عوام این کشور برای برداشتن تحریم دولت فلسطین را رسما رد کرد.
"کمیسیون توسعه بین الملل" مجلس عوام انگلیس اسفند ماه سال گذشته دولت این کشور را به لغو تحریم دولت فلسطین به رهبری گروه مقاومت حماس ترغیب کرده و نسبت به تبعات منفی تحریم برای تشکیل دولت مستقل فلسطینی هشدار داده بود.
با این وجود، دولت انگلیس با رد این درخواستها اعلام کرد، فرآیند سازش در خاورمیانه در حالیکه یکی از طرفین از برسمیت شناختن طرف دیگر خودداری می کند، پیشرفتی نخواهد داشت.
اما وزارت خارجه انگلیس ماه گذشته اعلام کرد در تلاش برای آگاهی از سرنوشت "آلن جانستون" خبرنگار ربوده شده "بی.بی.سی" در نوار غزه، تحریم دولت حماس در فلسطین را موقتا متوقف کرده تا بتواند با مسوولان دولتی گفت وگو کند.
در پی این تصمیم، "ریچارد میکپیس" سر کنسول انگلیس در بیت المقدس ماه گذشته با "اسماعیل هنیه" نخست وزیر دولت فلسطین دیدار کرده و در خصوص ربوده شدن جانستون با وی مذاکره کرد.
اروپام 2225/345 شماره 117 ساعت 32:14 تمام انتهای پیام I15.14-32-45
۰ نفر