رونق بخش كشاورزي از سياست هاي محوري دولت تدبير و اميد است

قزوين - ايرنا - معاون توسعه مديريت و منابع انساني وزارت جهاد كشاورزي گفت: رونق بخش كشاورزي از سياست هاي محوري دولت تدبير و اميد است.

به گزارش ايرنا، ' محمدعلي جوادي' روز پنجشنبه در مراسم توديع و معارفه رييس سازمان جهاد كشاورزي استان قزوين افزود: بايد اقتصاد كشور را از وابستگي به درآمدهاي نفتي خارج كرده و در اين ميان يكي از مهمترين بخش هاي جايگزين در كشور، تقويت بخش كشاورزي است.

وي اظهاركرد: بخش كشاورزي شاه بيت اقتصاد مقاومتي است كه از طرف دولت براي اين بخش فعاليت هاي خوبي برنامه ريزي شده كه با اجراي صحيح اين برنامه ها مي توانيم در بخش كشاورزي به نسبت گذشته فعال تر عمل كنيم .

جوادي اضافه كرد: يكي از راهكارهاي رونق بخش كشاورزي استفاده از اطلاعات و دانش روز است و دشت قزوين به عنوان يكي از سه دشت مهم بخش كشاورزي ايران مي تواند با افزايش بهره وري، بكارگيري سيستم هاي آبياري نوين، كشاورزي مكانيزه و همكاري متخصصان و كارشناسان كشورهاي پيشرفته، الگوي خوبي براي توليدات اين بخش باشد.

وي به ظرفيت بخش كشاورزي استان قزوين اشاره و خاطرنشان كرد: اخلاق مداري، همدلي و همكاري و قانون مداري بايد سرلوحه منابع انساني در بخش كشاورزي قرار گيرد تا بتوانيم در كنار كار و تلاش به يك توسعه پايدار دست پيدا كنيم .

معاون توسعه مديريت و منابع انساني وزارت جهاد كشاورزي ادامه داد: براي تامين مايحتاج كشاورزي و تحقق امنيت غذايي بايد وابستگي به واردات را كاهش دهيم كه اين موضوع مستلزم حمايت از صنعت كشاورزي بوده و مي توان با خودكفايي در بخش كشاورزي بسياري از وابستگي ها را كاهش داد.

جوادي به اجراي طرح هاي خوب و سازنده بخش كشاورزي استان قزوين اشاره كرد و افزود: قزوين ازجمله استانهاي كشور است كه توانسته در زمينه تبديل كشاورزي سنتي به صنعتي پيشرو باشد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به نعمت انتخابات در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران اشاره كرد و افزود: در هر دوره اي تفكري جوشيده از بطن انقلاب و مردم، باعث رشد و پويايي در كشور مي شود و در حماسه سياسي سال 92 نيز مردم با مشاركت حداكثري در انتخابات، به ايده دولت تدبير، اميد و اعتدال راي دادند تا كشور بلحاظ داخلي و خارجي در مرحله ممتازي قرار گيرد.

جوادي اضافه كرد: امروز بحران هاي منطقه اي و بين المللي را پشت سرمي گذاريم و با وجود بحران هاي منطقه اي، به بركت نظام و تدبير دولت، آرامش خوبي را در كشور شاهد هستيم.

وي اضافه كرد : با تدبير دولت يازدهم بودجه كشور به موقع به مجلس تحويل و فعاليت هاي عمراني و اقتصادي آغاز و تورم افسار گسيخته سال گذشته نيز به خوبي مهار شده است.

جوادي تصريح كرد: دولت افتخار دارد كه در مذاكره با قدرتهاي جهاني، با قدرت، شرافت و با عزت بتواند بخشي از تحريم هاي ظالمانه را بشكند و رشد مثبت اقتصادي را در كشور رقم بزند.

رييس نظام دامپزشكي كشور و رييس سابق جهاد كشاورزي استان قزوين نيز در اين آيين گفت: استان قزوين با توجه به ظرفيت ها و پتانسيل هاي كشاورزي مي تواند اقتصاد را در اين بخش متحول كرده و خواسته مقام معظم رهبري را محقق سازد.

دكتر 'محمدرضا صفري ' افزود: كشاورزي محور امنيت غذايي است و بايد آن را به عنوان يك مهم مد نظر قرار دهيم.

وي اظهاركرد: اگر توليد را انبوه، باكيفيت و رقابتي كنيم و نگاه به نفت تنها به عنوان يك پشتيبان براي رونق اقتصادي باشد، آن زمان مي توانيم اقتصاد مقاومتي را محقق سازيم.

صفري بر مديريت مبتني بر اخلاق مداري در بخش كشاورزي تاكيد و اظهاركرد: در بخش كشاورزي، مشكلات و تنگناههاي زيادي وجود دارد، ولي با روحيه جهادي و فرهنگي مي توان اين مشكلات را مرتفع و حركت رو به جلو را شتاب بخشيم.

وي خاطرنشان كرد: گرفتن سه رديف بودجه مهم براي بخش كشاورزي استان قزوين شامل تخصيص رديف اعتباري دشت قزوين، توسعه داربستي كردن باغات انگور و زهكشي دشت قزوين از جمله فعاليت هاي سازنده اي بود كه در اين بخش انجام شده است.

صفري در پايان افزود: بزرگترين سرمايه ما در كار بايد اعتماد اجتماعي باشد كه اگر در دستيابي به آن موفق شويم مي توانيم اقتصاد كشور را در بخش كشاورزي تقويت كرده و به توسعه پايدار در اين بخش دست پيدا كنيم .

در پايان اين مراسم از خدمات دكتر 'محمدرضا صفري' رييس سابق جهاد كشاورزي استان قزوين و 'كوروش كشاورز محمديان' سرپرست اين سازمان قدرداني و 'نيازعلي ابراهمي پاك ' به عنوان رييس جديد سازمان جهاد كشاورزي استان قزوين معرفي شد.

استان قزوين داراي 489 هزار هكتار زمين كشاورزي است.

7390/ 614