۲۰ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۴۳
کد خبر: 81422861
T T
۰ نفر
فرهنگ وارشاد جايگاه بازي هاي سياسي و باندي نيست

بندرعباس- ايرنا- مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي هرمزگان بيان داشت: فرهنگ و ارشاد به هيچ عنوان جايگاه بازي هاي سياسي و باندي نيست، زيرا كه فرهنگ همه بخش هاي جامعه را در برمي گيرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، 'عليرضا درويش نژاد' روز پنجشنبه در جلسه هم انديشي با روساي ادارات شهرستاني اظهار داشت: در همين راستا و به دور از هرگونه نگاه جناحي از افرادي كه دانش و تجربه شان براي حوزه فرهنگ و هنر مفيد باشد، استفاده مي شود .

وي بر حمايت و توجه به هنرمندان تاكيد كرد و افزود : اين حمايت ها بايد بر مبنا و معيار اصولي و قابل قبول جامعه و از طريق توليد آثار فاخر هنري و فرهنگي كه مفيد فايده عموم مردم باشد ، انجام شود.

اين مقام مسوول تاكيد كرد: به هيچ وجه حمايت از هنرمندي خاص و خارج از ضوابط و شرايط قانوني امكان پذير نيست .

درويش نژاد ، ضمن تاكيد بر تمركز زدايي از برنامه هاي فرهنگي – هنري و تعميم آن به شهرستان ها، گفت: اجراي اين تصميم ، با حرف هاي شعاري امكان پذير نيست و بايد در ابتدا زير ساخت هاي لازم جهت برگزاري چنين برنامه هايي از جمله مهيا كردن بستر فرهنگي ، فضاي مناسب ، امكانات و تجهيزات كافي فراهم شود.

وي در بخش ديگري از صحبتهاي خود لازمه اجراي هرگونه فعاليت ، برنامه و جشنواره هاي فرهنگي – هنري در هرمزگان را منوط به انعقاد و امضاي تفاهم نامه مشترك دانست.

مديركل ارشاد اسلامي هرمزگان بيان داشت: يكي از مهمترين مشكلات گذشته كه هزينه هاي سنگيني را بر حوزه فرهنگ و هنر تحميل كرده ، اجراي برنامه هاي كارشناسي نشده و بدون پشتوانه هاي مالي است كه از اين پس برگزاري هرگونه فعاليت و جشنواره بدون هماهنگي قبلي و امضاي تفاهم نامه ممنوع مي باشد .

در ادامه اين نشست روساي ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان هاي استان هرمزگان به بيان ديدگاه ها ، مشكلات ، پتانسيل ها و ظرفيت هاي حوزه خود پرداختند . ك/3

7198/668