۱۹ آذر ۱۳۹۳، ۱۹:۱۹
کد خبر: 81422306
T T
۰ نفر
معاون فرماندار خرمشهر:زائران عتبات سفر خود را مديريت كنند

آبادان -ايرنا -معاون سياسي اجتماعي فرماندار خرمشهر از زائران اعزامي به عتبات عاليات خواست تا زمان بازگشت سفر خود را مديريت كنند.

'لطيف حيايي اهوازي' روز چهارشنبه در گفت و گوي اختصاصي با ايرنا از افزايش امكانات فني در مرز شلمچه براي آسان شدن بازگشت زائران حسيني خبر داد.

وي اضافه كرد:با توجه به آغاز بازگشت زائران حسيني، همه امكانات رفاهي و خدماتي براي جابجايي و تردد زائران پيش بيني شده است.

حيايي اهوازي همچنين از افزايش گيت هاي ورود زائران به شلمچه خبر داد و اظهار داشت:با همكاري نيروهاي مستقر در شلمچه و ستاد اربعين شهرستان خرمشهر، پيش بيني مي شود كه زاران با كمترين مشكل، به مقصد خود عزيمت كنند.

معاون فرماندار خرمشهر، روند ورود و خروج زائران در مرز شلمچه را روان اعلام كرد و اظهار داشت:افزون بر هشت هزار نفر روز گذشته از مرز شلمچه به عتبات عاليات عراق مشرف شدند و 10 هزار و 40 نفر نيز به كشور بازگشتند.

وي با بيان تشكيل ستاد بازگشت زائران اربعين حسيني در خرمشهر گفت:براي جابجايي زائران به مقصد خود، خارج از پايانه مرزي اتوبوس هايي در نظر گرفته شده است.

***

مسوول امور جوانان جمعيت هلال احمر آبادان مستقر در مرز بين المللي شلمچه نيز به ايرنا گفت:12 هزار تخته پتو بين زائران توزيع شد.

'عليرضا آريافر' اضافه كرد:254 هزار اسكان موقت براي زائران اربعين حسيني در نقطه صفر مرزي شلمچه در نظر گرفته شده است.

وي از توزيع 20 هزار بطري آب معدني بين زائران خبر داد و اظهار داشت:توزيع نذورات و كمك به افراد سالمند از ديگر خدمات نيروي هاي امدادي جمعيت هلال احمر شهرهاي آبادان و خرمشهر مستقر در مرز شلمچه است.

مسوول امور جوانان جمعيت هلال احمر آبادان از استقرار اردوگاه موقت در مرز بين المللي شلمچه ويژه زائران خبر داد و گفت:هفت دستگاه آمبولانس و پنج پست امدادي ويژه آقايان و يك پست ويژه خانم ها و چهار خيمه نماز نيز در مرز مستقر است.

به گزارش ايرنا، تاكنون بيش از 400 هزار زائر از مرز چذابه و شلمچه به عتبات عاليات عازم شده اند.

سه مرز چذابه، شلمچه و مهران، سه كانون اصلي و رسمي تردد زائران اربعين حسيني است.

7102/7103/547/551