۱۹ آذر ۱۳۹۳، ۱۷:۰۵
کد خبر: 81422117
T T
۰ نفر
تحقق دانشگاه هاي نسل سوم مستلزم ايجاد زبان مشترك با صنعت است

تهران - ايرنا - رييس دانشگاه صنعتي اميركبير ايجاد زبان مشترك با صنعت را از ضروريات شكل گيري و تقويت دانشگاه هاي نسل سوم دانست.

به گزارش ايرنا از دانشگاه صنعتي اميركبير، دكتر سيد احمد معتمدي در شانزدهمين همايش صنايع دريايي كشور از آمادگي اين دانشگاه براي تعريف مدل و همكاري مشترك با بخش‏هاي صنعتي، تجاري و خدماتي مرتبط با حوزه مهندسي دريا خبر داد.

وي با بيان اينكه اغلب دانشگاه‎‏هاي ايران در سطح دانشگاه‏هاي نسل اول مانده‏اند، افزود: دانشگاه‌هاي نسل اول صرفا به آموزش دانشجويان مي‏پردازند و اين در حالي است كه امروزه دانشگاه‏هاي معتبر دنيا از دانشگاه‏هاي نسل دوم كه علاوه بر آموزش به تحقيقات هم توجه دارند، نيز عبور كرده‏ و به دانشگاه‏هاي نسل سوم تبديل شده‏اند.

معتمدي خاطرنشان كرد: دانشگاه‏هاي نسل سوم علاوه بر آموزش و تحقيقات، به توليد دانش فني و تكنولوژي توجه دارند به طوريكه حداكثر 20 تا 22 درصد بودجه خود را از آموزش و بخش عمده را از توليد دانش فني و همكاري با صنايع و بخش خدمات كسب مي‏كنند.

وي تاكيد كرد: خوشبختانه دانشگاه صنعتي اميركبير در بخش مهندسي دريا گام‏هاي خوبي با همكاري بخش هاي صنعتي برداشته و پروژه‏هاي متعدد نظامي و تجاري را اجرا كرده است.

رييس دانشگاه صنعتي اميركبير، وجود دريا و سواحل را از مزيت‏هاي كشور خواند و خاطرنشان كرد: آمادگي داريم روش و مدل‏هايي براي كار مشترك با بخش‏هاي نظامي، تجاري و صنعتي تعريف كنيم.

علمي **1055**1599
۰ نفر