۱۸ آذر ۱۳۹۳، ۱۶:۴۶
کد خبر: 81420541
T T
۰ نفر
امام جمعه شيراز: 9 دي روز پيروزي نظام اسلامي در مقابل استكبار است

شيراز- ايرنا- نماينده ولي فقيه در فارس و امام جمعه شيراز گفت: حماسه 9 دي متعلق به يك جناح و گروه خاص در داخل كشور نيست بلكه روز پيروزي نظام اسلامي در مقابل فتنه گري نظام استكباري است.

به گزارش ايرنا آيت الله اسدالله ايماني ، سه شنبه در جلسه ستاد بزرگداشت 9 دي در شيراز بيان كرد: استكبار در مدت هشت ماه فتنه عظيمي را عليه نظام اسلامي دنبال كرد اما مردم هميشه در صحنه انقلاب اسلامي در روز 9 دي خط بطلاني بر نقشه هاي استكبار كشيدند و پيروزي خود را جشن گرفتند.

وي افزود: روز 9 دي روز پيروزي نظام اسلامي در برابر نظام سلطه و استبداد خارجي است و اين روز براي مردم كشور ما روزي معادل و همانند 22 بهمن است.

نماينده ولي فقيه در استان فارس اظهارداشت: حماسه 9 دي اهميت ويژه اي در كشور ما دارد و نبايد اين روز را كوچك تصور كنيم زيرا در غير اين صورت دشمنان تلاش مي كنند با استفاده از ابزار تبليغاتي خود اين حماسه مردمي را حركتي عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي نشان دهند.

آيت الله ايماني اضافه كرد: براي گراميداشت اين روز بايد همه امكانات بسيج و اين روز حماسي به درستي به آحاد جامعه معرفي شود.

نماينده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: رهبر معظم انقلاب با تدبير خردمندانه خودشان در دوران فتنه 88 با استفاده از ظرفيت هاي نظام تهديدات را به فرصت تبديل كردند و اين موضوع به عنوان نقطه قوت حماسه مردمي 9 دي بايد به خوبي تبيين شود.

آيت الله ايماني بيان كرد: 9 دي سند افتخار و هويت يك ملت است و اگر از اين روز مراقبت و حراست نكنيم مانند روز غدير مورد هجوم دشمنان قرار مي گيرد و فراموش مي شود.

وي با بيان اينكه عدم استفاده از ابزار هنر در تبيين مسائل، موجب گم و فراموش شدن آن مي شود گفت: هنرمندان بايد حماسه 9 دي را در قالب هاي هنري از جمله فيلم، نمايش و شعربراي نسل هاي آينده بازگو و از اين طريق اين روز را جاودانه كنند.ك/2

7382 /679