۱۸ آذر ۱۳۹۳، ۱۵:۴۰
کد خبر: 81420424
T T
۰ نفر
بررسي شمايل هاي عاشورايي در خانه هنرمندان

تهران-ايرنا- نشست بررسي شمايل‌هاي عاشورايي با حضور هادي سيف و سعيد باباوند پنجشنبه 20 آذر در سالن استاد اميرخاني خانه هنرمندان ايران برگزار مي ‌شود.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار هنرهاي تجسمي ايرنا، در شمايل هاي عاشورايي بسياري از جنبه‌هايي اعتقادي و آييني مذاهب انعكاس مي‌يابد.

اين شمايل‌ها معمولا نقشي تعيين كننده در ايجاد حال و هواي مذهبي دارند و انتقال دهنده مضاميني هستند كه به سختي در قالب كلام و نوشتار در مي‌آيند.

از اين رو مي‌توان گفت؛ مطالعه شمايل‌ها مي‌تواند دريچه خاصي به باور‌ها و اعتقادات مذهبي بگشايد و معرفت نويني از برخي جنبه‌هاي باوري‌هاي دروني را بروز دهد.

به گزارش روابط عمومي خانه هنرمندان ايران، علاقه مندان براي شركت در اين جلسه مي‌توانند راس ساعت 18 به خانه هنرمندان ايران مراجعه نمايند.



*** نشست انجمن تصويرگران به روايت من، به روايت تو در خانه هنرمندان

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومي انجمن تصويرگران، در اين نشست مسائل مربوط به نوع برخورد دو عامل اصلي در توليد كتاب‌هاي كودك و نوجوان يعني نويسنده و تصويرگر با متن را مورد نقد و بررسي قرار مي گيرد.

اين نشست در قالب دور دوم 'اتاق روشن'، روز چهارشنبه 19 آذر، ساعت 17، در سالن اميرخاني خانۀ هنرمندان ايران برگزار مي ‌شود و عموم علاقه مندان مي‌‎توانند در آن حضور يابند.

اتاق روشن، مجموعۀ آموزشي كوتاه مدتي است كه توسط انجمن تصويرگران با هدف ارتقا تصويرگران پايه گذاري شده است كه دور اول آن در پاييز 92 برگزار شد.

همچنين در اتاق روشن 2، نشست تخصصي 'آداب حرفه‌اي و حقوق تصويرگري (قراردادهاي تصويرگري)' نيز برگزار مي‌شود كه جزئيات آن به زودي اطلاع رساني خواهد شد.

فراهنگ**9338**1027
۰ نفر