۱۸ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۰۷
کد خبر: 81420235
T T
۰ نفر
معاون آموزش و پرورش قم: پژوهشگري يكي از نيازهاي مهم جامعه است

قم - ايرنا - معاون متوسطه اداره كل آموزش و پرورش استان قم، گفت: پژوهشگري يكي از نيازهاي مهم جامعه است.

به گزارش ايرنا، 'عليرضا ياري' روز سه شنبه در مراسم افتتاح دومين نمايشگاه تخصصي نانوي كشور در پژوهش سراي پروفسور حسابي قم، اظهار داشت: دانش آموزان به عنوان آينده سازان اصلي كشور از پرداختن به فعاليت هاي پژوهشي غافل نشوند.

وي، تقويت روحيه پژوهشگري در دانش آموزان را ضروري عنوان كرد و افزود: نظام و سيستم آموزشي كشور امروز به شدت نيازمند دانش آموزان خلاق، متفكر، مبتكر و مستعد است.

وي با اذعان به اهميت فن آوري نانو و نقش آن در بهبود و ضعيت صنايع و پيشرفت صنعتي كشور، تصريح كرد: دانش آموزان و جوانان كشور بايد به خوبي با اين فن آوري آشنا شده و با پژوهش و تحقيق زمينه دست يابي كامل كشور به اين فن آوري مدرن روز و همچنين تثبيت جايگاه آن در بين كشورهاي برتر دنيا را فراهم كنند.

ياري، از استان قم به عنوان يكي از استان هاي مستعد به لحاظ علمي و پژوهشي در كشور ياد كرد و گفت: مسوولان ضمن توجه بيشتر به قم از توانايي ها و قابليت هاي نهفته موجود در اين استان براي تجهيز كشور به فن آورري مدرن بيشترين استفاده ها را كنند.

وي موفقيت دانش آموزي قمي و همچنين كسب رتبه هاي خوب در المپيادهاي علمي را مورد اشاره قرار داد و افزود: با توجه به متنوع بودن وضعيت فرهنگي در اين استان بايد حمايت هاي علمي و مادي مورد نياز از آن انجام شود.

دومين نمايشگاه تخصصي نانوي كشور در پژوهش سراي پروفسور حسابي قم، با اعتباري بالغ بر 700 ميليون ريال افتتاح شد. ك/2

7403 / 553