۱۸ آذر ۱۳۹۳، ۱۳:۵۰
کد خبر: 81420186
T T
۰ نفر
امسال 28 بیمارستان به بهره برداری  می رسد

تهران - ایرنا - رییس سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی و عمومی وزارت راه و شهرسازی گفت: در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز تا پایان سال جاری 28 بیمارستان و دو هزار و 476 تخت به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، محمدجعفر علیزاده روز سه شنبه در گفت‌ وگو با خبرنگاران، افزود: هم اكنون سازمان مجری ساختمان ها 138 بیمارستان با 23 هزار و 962 تخت را در دست اجرا دارد كه تكمیل بیشتر ساختمان های یادشده نقش موثری در تحقق اجرای نظام سلامت كشور خواهد داشت.

وی با بیان اینكه در سالهای (91 و 92) 2100 تخت بیمارستانی به بهره برداری رسیده است، افزود: تاكنون این سازمان 176بیمارستان را با 17 هزار تخت تكمیل و به بهره برداران آن تحویل داده است.

وی تصریح كرد: كتابخانه ملی، مصلی بزرگ امام خمینی(ره)، سالن اجلاس سران، مركز همایش های بین المللی، ساختمان وی.آی.پی فرودگاه مهرآباد، استادیوم 50 هزار نفری اهواز و ورزشگاه سرپوشیده 2500 نفری الیگودرز از جمله پروژه های بزرگ عمومی و دولتی است كه تاكنون توسط سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی و عمومی احداث شده است.

وی به پیشرفت 62 درصد مصلی امام خمینی(ره) اشاره كرد و گفت: درصورتی كه اعتبارات مورد نیاز تامین شود این پروژه با پیشرفت خوبی مواجه خواهد شد، ضمن آنكه پیشنهاد كرده ایم درصورتی كه سال آینده 200 میلیون تومان در اختیار این سازمان قرار بگیرد با تكمیل رواق شرق و فضای وابسته به آن شاهد تحول بزرگی در تكمیل این پروژه عظیم ملی خواهیم بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: برنامه ما این است در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز مصلی تهران در سال 95 به پایان برسد.

علیزاده با بیان آنكه برنامه ما این است در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز مصلی تهران در سال 95 به پایان برسد، گفت: در سال گذشته در مجموع برای انجام پروژه های دولتی و عمومی در سطح كشور بیش از 480 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت و پیش بینی ما این است كه این مبلغ امسال از 500 میلیارد تومان بیشتر شود.

رییس سازمان مجری ساختمانها و تاسیسات دولتی و عمومی اظهار داشت: با توجه به میزان اعتبارات در نظر گرفته شده در بودجه سال آینده مجبور هستیم پروژه های خود را با اولویت بندی و میزان پیشرفت فیزیكی آنها ادامه دهیم، ضمن آنكه زندان مركزی تهران كه در جاده قم در دست احداث است تا ماه آینده تحویل مقامات ذیربط می شود.

وی گفت: سازمان مجری ساختمانها و تاسیسات دولتی و عمومی برای تكمیل 214 پروژه در دست اقدام خود در سطح كشور در مجموع به بیش از 6 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

رییس سازمان مجری ساختمانها و تاسیسات دولتی و عمومی با اشاره به پروژه های در دست اقدام بیمارستانی در سطح كشور، گفت: امسال چند بیمارستان پس از تكمیل تحویل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی شده و هم اكنون بیمارستان 254 تختخوابی قزوین، 132 تختخوابی كرمانشاه، 313 تختخوابی سمنان، 212 تختخوابی خرم آباد، 132 تختخوابی بوشهر و 267 تختخوابی شهید صیاد شیرازی گرگان را در صدد هستیم به این وزارتخانه تحویل دهیم.

وی با اشاره به كیفیت بتن ایران در حوزه ساخت وساز، یادآور شد: در حالی كه كف مقاومت بتن در كشورهای مختلف جهان 400 كیلوگرم به ازای هر سانتی مترمربع تنش سازه بتنی است در ایران این رقم 200 كیلوگرم است.

علیزاده افزود: ‌در این راستا تلاش كرده‌ایم با همكاری مركز تحقیقات راه، ساختمان و شهرسازی و انجمن بتن میزان مقاومت بتن در ایران ارتقا یابد تا برای ساخت ستون‌های باریك در تهیه شن و ماسه صرفه جویی بیشتری داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان اظهار داشت: امسال با تخصیص 70 درصد اعتبارات بودجه سال جاری شرایط خوبی را پشت سر گذاشتیم و همانطوری كه پایان سال گذشته نیز تخصیص اعبارات مناسبی داشتیم پیش‌بینی ما این است كه بیش از 36 درصد در بودجه سال 94 افزایش داشته باشیم.

اقتصام (3)ن.پ/1108*‌*1558
۰ نفر