ظریف: حل بحران سوریه با راه حل سیاسی و بدون دخالت های تخریبگر خارجی امكان پذیر است

تهران - ایرنا - وزیر امورخارجه كشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا تأكید داشته است كه حل بحران سوریه تنها با تمركز بر راه حل سیاسی از راه های منطقی و عقلانی و با مقابله جدی در برابر گروه های افراط گرای تروریستی و بدون دخالت های خطرناك و تخریبگر خارجی امكان پذیر است.

به گزارش ایرنا از اداره كل دیپلماسی رسانه ای وزارت خارجه، محمدجواد ظریف روز دوشنبه در دیدار ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه بار دیگر موضع قطعی و ثابت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ایستادگی در كنار مردم و دولت سوریه را مورد تأكید قرار داد و افزود: گروه های تكفیری و افراطی، دشمن مشترك ما و منبع تهدیدی برای همه منطقه و جهان هستند و امروزه چهره كریه این گروه ها كه به اسم اسلام، تصویر رحمانی این دین مبین را مشوه ساخته اند، برای همه جهان روشن شده است.

وزیر خارجه كشورمان ضمن محكوم نمودن تجاوز روز گذشته رژیم صهیونیستی به خاك سوریه، این اقدام را نشانه همسویی، هم داستانی و هماهنگی بین رژیم اشغالگر قدس با گروههای تكفیری و تروریستهایی دانست كه طی روزهای اخیر ضربات سختی از مقاومت مردم و ارتش سوریه و عراق دریافت كرده اند.

ظریف اظهار داشت: اجلاس جهان علیه خشونت و افراطی گری كه فردا در تهران برگزار می شود، همانند همایش دو هفته قبل كه در قم برگزار شد، پیام روشنی برای همه جهان دارد مبنی بر اینكه اسلام و دیگر ادیان الهی از افراط و خشونت مبرا هستند و اندیشه تكفیر هیچ جایگاهی در دین نورانی اسلام چه در میان اهل سنت و چه در بین شیعیان ندارد و خطر استفاده ابزاری از گروه های تكفیری بطور قطع در نهایت متوجه حامیان مادی و معنوی آنها نیز خواهد شد.

ولید المعلم نیز در این ملاقات ضمن ابراز مراتب قدردانی از مقام معظم رهبری، رییس جمهوری و مردم و مسوولین جمهوری اسلامی ایران كه در پشتیبانی كامل و تقویت مردم و دولت سوریه از هیچ تلاشی دریغ نورزیدند، تأكید كرد قطعا این حمایت ها سهم بسزایی در دفاع از مقاومت سوریه ایفا كرده و خواهد كرد.

وزیر خارجه سوریه با اشاره به توطئه های وحشتناكی كه طی چهار سال گذشته سرزمین، تمدن، مردم و تمام جامعه سوریه را بطور پیوسته هدف گرفته است، اظهارداشت: اگر امروز بعد از بیش از هزار سورتی پرواز نیروهای ائتلاف ضد داعش، شاهد استمرار فعالیت این گروه تروریستی هستیم، بخاطر این است كه هدف واقعی این ائتلاف، بازگرداندن سلطه آمریكا به عراق و سوریه است و نه نابودی داعش.

وی ادامه داد: چرا كه اگر نیت حقیقی برای مقابله با این پدیده شوم وجود داشت، حداقل باید جلوی عبور تروریستها و ارسال كمك های مالی و تسلیحاتی برای آنها از مرزهای اطراف گرفته می شد.

المعلم با اشاره به حمله روز گذشته رژیم صهیونیستی به مناطقی از خاك سوریه، خاطر نشان كرد: هدف از این تجاوز كه بلافاصله پس از شكست های پیاپی نیروهای تروریستی در مناطق مختلف دیرالزور، نبل و الزهراء، عین العرب، قلمون و شهر حلب صورت گرفت، چیزی جز روحیه دادن به تروریستها و جبران شكست آنها در مقابل دفاع قهرمانانه مردم و ارتش سوریه نبوده است.

سیام*9254**1449
۰ نفر