۲۸ فروردین ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 8141073
T T
۰ نفر
میخاییل گورباچف از دخالت آمریکا در امور داخلی روسیه انتقاد کرد ..............................................................
مسکو، خبرگزاری جمهوری اسلامی 28/01/86 خارجی.سیاسی.روسیه.مداخله.آمریکا آخرین رییس جمهوری شوروی سابق از دولت روسیه خواست به آمریکا اجازه مداخله در امور داخلی این کشور را ندهد.
"میخاییل گورباچف" روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در مسکو با اشاره به گزارش سالانه حقوق بشر وزارت امور خارجه آمریکا که در آن به موارد نقض حقوق بشر و دمکراسی در روسیه اشاره شده، گفت: روسیه باید سیاست خود را دنبال کند و به ارزیابی های آمریکا بیش از اندازه اهمیت ندهد.
به گزارش ایرنا، گورباچف افزود: آمریکا هم مسایلی دارد که قابل انتقاد است.
این شخصیت سیاسی روس با حمایت از اقدامات حکومت "ولادیمیر پوتین" گفت: صرفنظر از این که اقدامات دولت روسیه موفقیت آمیز باشد یا خیر ولی سیاست پوتین در جهت منافع مردم روسیه است و رییس جمهوری تلاش های فراوان برای نوسازی کشور انجام داده است.
گورباچف گزارش وزارت خارجه آمریکا را نمونه بارز دخالت آشکار در امور داخلی روسیه خواند و گفت: دولت روسیه نباید اجازه مداخله در امور داخلی خود را بدهد و باید موضع قطعی در این مورد اتخاذ کند.
وی با اشاره به این که مردم روسیه خود می توانند مصالح کشور را تشخیص دهند افزود: دمکراسی در روسیه باید در بطن این کشور پرورش یابد و در آن صورت موثر خواهد بود.
وزارت امور خارجه آمریکا روز ششم آوریل در گزارش سالانه خود در مورد وضع حقوق بشر و دمکراسی در جهان ضمن اشاره به مسایل مربوط به آزادیهای سیاسی در روسیه از "اضمحلال تدریجی جامعه مدنی" این کشور ابراز نگرانی کرده و وعده داد به سازمانهای غیردولتی روسیه ازجمله برای شرکت در انتخابات دوما و ریاست جمهوری کمک کند.
اروپام 355/2242 شماره 210 ساعت 25:18 تمام انتهای پیام I28.18-25-28
۰ نفر