39مدرسه بوسيله بنياد بركت در سيستان و بلوچستان ساخته شد

زاهدان- ايرنا- مديركل نوسازي توسعه و تجهيز مدارس سيستان و بلوچستان گفت: 39 باب مدرسه با بيش از 70 ميليارد ريال اعتبار از سال 1385تاكنون از سوي بنياد بركت با هدف بهبود فضاي آموزشي در مناطق محروم اين استان ساخته شده است.

'عليرضا راشكي' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: همچنين 9 مدرسه يك و دوكلاسه ديگر نيز به همت بنياد بركت و توجه ويژه دفتر رهبر معظم انقلاب به سيستان و بلوچستان در شهرستان هاي سيب سوران، سرباز، چابهار، نصرت آباد و سراوان با اعتبار بيش از 900 ميليون تومان در هفته وحدت در استان به بهره برداري مي رسد.

وي با بيان اين كه هر ساله 9 تا 10 باب مدرسه در استان به وسيله بنياد بركت ساخته مي شود، گفت: سيستان و بلوچستان سال گذشته جزو سه استان پيشتاز كشور در ساخت مدرسه از سوي اين بنياد شناخته شد.

وي از برگزاري همايش خيران مدرسه ساز شرق كشور در حوزه سيستان و بلوچستان خبر داد و افزود: اين همايش در مشهد مقدس و در راستاي جمع آوري و كمك خيرين بومي استان كه به هر نحوي در استان هاي خراسان رضوي، شمالي و جنوبي ساكن شده اند در هفته وحدت برگزار مي شود تا دلسوزان استان بتوانند كمك هاي خود را در قالب اين همايش اعلام كنند.

وي با تقدير از كمك خيرين مدرسه ساز سيستان و بلوچستان گفت: خوشبختانه سال گذشته 23 ميليارد تومان كمك خيري را توانستيم براي مدارس استان جذب كنيم كه بيش از 70 درصد آنها تاكنون محقق شده است.

وي همچنين از برگزاري همايش تكريم از خيرين مدرسه ساز در چابهار با همكاري منطقه آزاد خبر داد و افزود: پيش بيني شده اين همايش بهمن ماه امسال برگزار شود.

مدير كل نوسازي مدارس سيستان و بلوچستان گفت: هم اينك شش هزار كلاس درس در استان نياز به بازسازي و چهار هزار كلاس درس نيز نيازمند مقاوم سازي است.

راشكي تصريح كرد: براي رسيدن به سرانه استاندارد متوسط كشوري بايد چهار هزار كلاس درس به مجموعه فضاي آموزشي استان اضافه شود. ك/3

7316 / 653