۱۱ آذر ۱۳۹۳، ۱۳:۳۹
کد خبر: 81410460
T T
۰ نفر
تشكل جمعيت طرفداران ايمني راهها در زنجان تشكيل مي شود

زنجان - ايرنا - نماينده و موسس جمعيت طرفداران ايمني راههاي كشور، از تشكيل تشكل جمعيت طرفداران ايمني راهها در استان زنجان خبر داد.

به گزارش ايرنا، دوستعلي قاسمي روز سه شنبه در جلسه تاسيس تشكل مردم نهاد جمعيت طرفداران ايمني راهها در زنجان افزود: در كشور سازمان ها و دستگاه هاي مختلفي متولي ارتقاي ايمني و برقراري ايمني تردد هستند.

وي يادآورشد: ايمني راه ها موضوعي فرابخشي است و مختص به نهاد و سازمان خاصي نيست چرا كه تعامل و هماهنگي دستگاه هاي متولي در راس همه امور قرار دارد.

نماينده و موسس جمعيت طرفداران ايمني راههاي كشور گفت: در سال 1387 تعدادي از افراد كه از ايمني كشور شناخت لازم و براي آن دغدغه داشتند با مطالعه و بررسي به اين نتيجه رسيدند كه همكاري مردم و سازمانها مي تواند در افزايش ايمني و كاهش تصادفات جاده اي تاثير گذار باشد.

قاسمي تاكيد كرد: با توجه به اينكه حضور پر رنگ و تاثير گذار مردم در همه صحنه هاي سياسي، فرهنگي و اجتماعي در كشور غير قابل انكار است، ايجاد تشكل مردم نهاد جمعيت طرفداران ايمني راهها به حتم در كاهش تصادفات و ارتقاي ايمني راه ها موثر خواهد بود.

وي ادامه داد: در سال 1387 تعدادي از افرادي كه دغدغه ايمني و كاهش تصادفات را داشتند، مجوز نهاد جمعيت طرفداران ايمني راه ها را از وزرات كشور دريافت كردند.

قاسمي افزود: ايجاد تشكل مردم نهاد جمعيت طرفداران ايمني راه ها با هدف همكاري و تعامل با دولت براي ارتقاي ايمني و كاهش خطرات جاني متوجه مردم است، ولي اين حركت موازي با اقدامات دولت نيست.

نماينده و موسس جمعيت طرفداران ايمني راه هاي كشور گفت: ايجاد و فعاليت اين نهاد در پايتخت نمي تواند تاثيري در ساير استانها داشته باشد و به حتم نقش آن منوط به ايجاد نمايندگي هاي آن در همه استان هاي كشور است.

قاسمي با بيان اينكه تاكنون پنج استان كشور اقدام به تشكيل نمايندگي تشكل جمعيت طرفداران ايمني راه ها كرده اند، افزود: همزمان با هفته حمل و نقل، هفت منطقه از جمله زنجان نيز به جمع اين استانها ملحق خواهند شد.

وي با تاكيد بر اينكه بايد از هم اكنون براي اين نهاد و گسترش فعاليت هاي آن برنامه ريزي شود، خاطرنشان كرد: ايمني راه ها بايد به دغدغه مسوولان تبديل شود چرا كه وضعيت ايمني حمل و نقل در شرايط بحراني است.

نماينده و موسس جمعيت طرفداران ايمني راه هاي كشور گفت: همه بايد بپذيرند كه حتي يك كشته هم در كشور زياد است چرا كه هدفگذاري برخي از كشورها رساندن تلفات جاده اي به صفر است.

قاسمي اضافه كرد: اين هدف به معني آن است كه اين كشورها همه داشته ها و توانمندي هاي خود را درست و در راستاي افزايش ايمني جاده ها بكار خواهند گرفت.

وي تاكيد كرد: اين موضوع فقط با مشاركت اقشار مختلف مردم و مسوولان زماني كه به دغدغه اي همگاني تبديل شود، محقق خواهد شد.

به گزارش ايرنا، تغيير نگرش ها در جامعه، حساس كردن افكار عمومي و مسوولان با ايجاد باورهاي ملي نسبت به كاهش حوادث رانندگي، افزايش ايمني تردد با توسعه و ارتقاي فرهنگ ترافيكي، تلاش همه جانبه براي جلب توجه دولت، عموم مردم جهت كمك به آسيب ديدگان حوادث رانندگي و تلاش براي نهادينه كردن آموزش در مقوله ايمني حمل و نقل از مهمترين اهداف تشكل مردم نهاد جمعيت طرفداران ايمني راه ها است.

7325/596