۱۰ آذر ۱۳۹۳، ۱۳:۰۹
کد خبر: 81408774
T T
۰ نفر
دستاوردهای ایران در مبارزه با موادمخدر شایسته حمایت گسترده‌تر بین‌المللی است

تهران-ایرنا- معاون مدیر اجرایی و مدیر بخش عملیات‌های دفتر مقابله با موادمخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNODC) گفت: دستاوردهای ایران در مبارزه با مواد مخدر مورد قدردانی قرار می‌گیرند و شایسته شناخت و حمایت گسترده‌تر بین‌المللی است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، 'آلدو لاله دِموز' كه اواخر مهر ماه سال‌جاری به منظور شركت در چهارمین نشست اطلاعات ویژه مبارزه با موادمخدر و یازدهمین نشست مقامات ارشد ابتكار سه ‌جانبه به تهران سفر كرده بود، قدردانی خود را طی سه نامه‌ رسمی از طریق وزارت امور خارجه، خطاب به قائم مقام دبیركل ستاد، مدیركل دفتر روابط بین‌الملل ستاد و رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر اعلام كرد.

وجه مشترك هر سه نامه، تأكید بر تعهد و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در هر دو عرصه كاهش عرضه و كاهش تقاضا و نقش مؤثر كشورمان به عنوان شریك راهبردی در پرداختن به معضل موادمخدر در سطح منطقه و جهان دارد.

دموز در ابتدای نامه آورده است: تعهد و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مبارزه بین‌المللی موادمخدر، پیشگیری از اعتیاد به مواد و بازپروری و پیشگیری از اچ‌آی‌وی، درمان و مراقبت، بشدت مورد قدردانی قرار می‌گیرند و شایسته شناخت و حمایت گسترده‌ترِ بین‌المللی است.

وی در ادامه نامه افزوده است: قاچاق موادمخدر غیر قانونی از افغانستان یك تهدیدِ جدی برای امنیت و توسعه در منطقه و رفاه میلیون‌ها نفر در سطح جهان است.

در چارچوب مفاد كنوانسیون‌های بین‌المللی، دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد مجددا بر تعهد خود برای حمایت از اجرای اقدامات مؤثرِ منطبق بر نتیجه به منظور پرداختن به چالش‌های جهانی تولید و قاچاق موادمخدر غیر قانونی، همچون پیشگیری از مصرف مواد، درمان و مراقبت تأكید می‌كند.

این مقام سازمان ملل خاطر نشان كرده است، در این خصوص؛ ابتكار سه ‌جانبه، حاكی از برنامه ‌اقدام مهم در جهت تقویت همكاری مقابله‌ای در زمینه مبارزه‌ با موادمخدر بین جمهوری اسلامی افغانستان، جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاكستان است.

دموز در بخش پایانی نامه آورده است: دفترِ اینجانب، جمهوری اسلامی ایران و بویژه، ستاد مبارزه با موادمخدر را به عنوان یك شریك راهبردی به منظور پرداختن به معضل موادمخدر در سطح منطقه و جهان مورد توجه قرار می‌دهد و این دفتر از حمایت شما نسبت به دفتر كشوری مقابله با موادمخدر و جرم سازمان ملل متحد و كاركنان بسیار متعهدش، عمیقا قدردانی می كند.

من در انتظار تقویت این مشاركت ارزشمند با توسعه مشترك برنامه جدید همكاری كشوری (2018 - 2015) برای جمهوری اسلامی ایران و آغاز به كار آن در سال 2015 هستم.

اجتمام(1)9105**1436
۰ نفر