احمد مبلغي با موضوع'احترام به اختلاف، تنوع و همزيستي' در  قاهره سخنراني مي كند

قم - ايرنا- حجت الاسلام والمسلمين' احمد مبلغي' استاد برجسته حوزه علميه قم و رييس دانشگاه مذاهب اسلامي با دعوت رسمي شيخ احمد الطيب شيخ الازهر دركنفرانس بين المللي 'مبارزه با تروريسم و افراطي‌گري ' شركت و با موضوع'احترام به اختلاف، تنوع و همزيستي' در قاهره سخنراني مي كند.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا از مركز تحقيقات اسلامي مجلس، در نامه شيخ احمد الطيب خطاب به حجت الاسلام والمسلمين احمد مبلغي آمده است: با توجه به 'تلاش هاي ممتاز شما در نشر و ترويج روح وفاق و تفاهم بين ابناء مذاهب اسلامي'، براي الازهر مصر مايه خرسندي است كه از شما جهت مشاركت در كنفرانس بين المللي مبارزه با تروريسم و افراطي‌گري دعوت به عمل آورد.

اين كنفرانس بين المللي روزهاي سوم و چهارم دسامبر آينده (12 و 13 آذر) در قاهره پايتخت مصر از طرف شيخ الازهر برگزار مي شود.

كنفرانس مبارزه با تروريسم و افراطي گري با هدف تصحيح مفاهيمي از قبيل مفهوم دولت اسلامي، خلافت، حاكميت، جهاد، جاهليت و تكفير

است كه افراطي ها آن را تحريف كرده اند و علاوه بر آن در اين كنفرانس به بررسي افراطي گري و عوامل گسترش آن پرداخته خواهد شد.

دراين كنفرانس شخصيت هاي عالي رتبه از كشورهاي مختلف جهان، نخبگاني از علما و شخصيت هاي الازهر و علماي دين اسلام از سراسر جهان و نيز رهبران كليساهاي شرقي و غربي و نمايندگان مذاهب و طوايف مختلف حضور خواهند داشت.

بر اساس اين گزارش، رييس مركز تحقيقات اسلامي مجلس شوراي اسلامي و رييس دانشگاه مذاهب اسلامي تاكنون در بيش از 50 همايش بين المللي به دعوت رسمي از موسسات، نهادها، شخصيت ها و مقامات كشورهاي مختلف در كشورهاي مختلف جهان، سخنراني كرده است./ 1

7401/ 550/