۸ آذر ۱۳۹۳، ۲۳:۲۱
کد خبر: 81406597
T T
۰ نفر

امام جمعه كاشان: بسيجي بايد عارف به الله باشد

۸ آذر ۱۳۹۳، ۲۳:۲۱
کد خبر: 81406597
امام جمعه كاشان: بسيجي بايد عارف به الله باشد

كاشان– ايرنا- نماينده ولي فقيه و امام جمعه كاشان گفت: بسيجي بايد عارف به الله باشد و معرفت الله را كشف كند چون معرفت از اسرار هستي است.

به گزارش ايرنا، آيت الله «عبدالنبي نمازي» شنبه شب در ديدار با بسيج اساتيد شمال استان اصفهان اظهار داشت: بسيجي بايد در آزمون ها و آزمايش هاي الهي سربلند و سرافراز بيرون بيايد.

وي با اشاره به آياتي از سوره توبه افزود: بسيج برگرفته از قرآن است و خداوند سبحان فرموده است هرگاه رهبر فرماني را صادر كرد، هيچ كس حق ندارد در شهر بماند و بايد همه در مقابل دشمن بسيج شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبري تاكيد كرد: بسيج اساتيد دانشگاه هم بايد مجهز به سلاح علوم دانشگاهي و هم علوم معرفتي باشند تا بتوانند رسالت بسيج را بخوبي انجام دهند.

وي از استادان دانشگاه ها و فضلاي حوزه علميه ها خواست مسائل اسلامي، عفاف و حجاب، حاكميتي، ولايت فقيه، استكبارشناسي را از نگاه قرآن كريم با زبان روان بايد براي دانشجويان بازگو كنند.

آيت الله نمازي تصريح كرد: برخي فكر مي كنند مواضعي كه بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران در برابر آمريكا اتخاذ مي كردند، ديدگاه شخصي ايشان بود، درحالي كه بحث استكبارشناسي در قرآن مجيد نيز به آن اشاره شده است.

وي با اشاره به اينكه جامعه نيازمند علم، ادب و معرفت است و بويژه جوانان ما به شدت نيازمند دو بال علم و معرفت هستند، يادآور شد: استادان بسيجي بايد با زبان قابل فهم و روان و خارج از اصطلاحات فني، معارف الهي را براي دانشجويان و جوانان تبيين كنند.

عضو ارشد جامعه مدرسين حوزه علميه قم تاكيد كرد: استاد نمونه كسي است كه مشكل ترين موضوع علمي را در ساده ترين عبارت، در كوتاه ترين زمان به كودن ترين افراد تفيهم كند.

وي با بيان اينكه فطرت جوانان ايران اسلامي پاك است، گفت: جامعه را نمي توان با زور، تهديد و دستگيري اداره كرد چون خداوند تبارك و تعالي انسان را به گونه اي آفريده كه هم مريد است و هم مختار، يعني داراي اراده و اختيار است و نمي توان چيزي را با اكراه و اسرار به او تحميل كرد.

نماينده ولي فقيه در كاشان تاكيد كرد: انسان موجودي انتخاب گر است و اگر بخواهد، انتخابش خوب باشد، احتياج به معرفت دارد.

562/545