۸ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۴۰
کد خبر: 81406024
T T
۰ نفر
امام جمعه ایلام: شیعیان عالم در كنگره بزرگ اربعین اقتدار خود را به نمایش می گذارند

ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینكه كنگره بزرگ شیعیان در كنار بارگاه سید الشهداء است، گفت: راهپیمایی اربعین نمادی از قدرت جهان تشیع، وحدت و دشمن ستیزی محبان اهل البیت (ع) است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین 'محمدنقی لطفی' روز شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان ایلام كه به منظور برنامه ریزی برای ساماندهی تردد زائران پیاده اربعین حسینی در مهران تشكیل شد، اظهار كرد: شیعیان جهان با تكیه بر این كنگره بزرگ، حسین وار در مقابل ظالمان تاریخ می ایستند.

وی تاكید كرد: امروزه كفر جهانی به سركردگی آمریكای جهان خوار نماد یزید دوران است و ایران و ملت انقلابی آن در مقابل این دشمن بزرگ با تكیه بر مكتب حسینی و عاشورا ایستاده و فرهنگ عاشورا را زنده كرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ادامه داد: ملت انقلابی ایران اینك پرچمدار غیرت، آزادگی و ظلم ستیزی است كه این ویژگی ها را از مكتب غنی عاشورا به ارث گرفته است.

لطفی یادآور شد: احیای اربعین حسینی برای این است كه دشمنان اسلام و اهل بیت بدانند این فرهنگ (فرهنگ عاشورا) زنده و پویا است و در میان مردم بویژه شیعیان جایگاه ویژه و بالایی دارد.

خطیب جمعه ایلام اظهار كرد: این ایام فرصتی است كه ملت انقلابی كشورمان با تكیه بر فرهنگ حسینی و عاشورایی نسبت به احیای فرضیه الهی و فرهنگ ماندگار عشق به حسین (ع) اقدام كنند.

به گفته وی، استان ایلام در دوران باشكوه دفاع مقدس قدمگاه رزمندگان اسلام در رویارویی با كفر و استكبار جهانی بوده و اینك نیز قدمگاه عشاق و دوستداران سید و سرور شهیدان كربلا اباعبدالله حسین (ع) است و میزبانی از زوار عتبات عالیات افتخاری بزرگ برای مردمان این دیار بویژه مردم شهرستان مرزی مهران است.

لطفی فرصت تردد زوار عتبات عالیات از استان ایلام و شهرستان مرزی مهران را ظرفیتی برای خروج این استان از بن بست غم انگیز و رنج آور گذشته دانشت و گفت: در دهه اخیر نام ایلام و شهر مرزی مهران همواره در همه جای ایران زمین ورد زبان زوار امام حسین (ع) است و این خود تبلیغی بزرگ برای حل مشكلات این استان محروم است.

امام جمعه ایلام افزود: اینك شهر و مرز بین المللی مهران بعنوان نقطه امن برای تردد زوار عتبات عالیات محسوب می شود ضمن اینكه با اهتمام دستگاه های اجرایی و مسوولان مرتبط، بهترین خدمات در این منطقه به زوار ارایه می شود.

وی با اشاره به اینكه در سال های اخیر بیشتر حجم تردد زوار به كشور عراق از این مرز انجام شده خاطر نشان كرد: پذیرایی و میزبانی از زوار حسین بن علی (ع) اجر و پاداش ویژه ای نزد پروردگار متعال دارد و خوشا مردم مهران كه از زوار آقا ابا عبدالله میزبانی و پذیرایی می كنند.

وی از متولیان و مسوولان امر خواست طوری برنامه ریزی كنند كه زوار عتبات عالیات از بدو ورود به مهران تا زمان خروج از مرز و زمان بازگشت هیچ مشكلی نداشته و با خیال آسوده سفر كند و خاطره ای خوش ار میزبانی مردم مهمان نواز این منطقه با خود به سوغات ببرد.

لطفی همچنین از دستگاه های خدماتی و اجرایی خواست از موازی كاری پرهیز كرده و سعی كنند تا با انجام اقدامات هماهنگ و با همكاری و تعامل هر آنچه نیاز زوار است در اختیار آنها قرار دهند.

مرز بین المللی مهران در 90 كیلومتری جنوب غرب ایلام، مهمترین مرز برای تردد زوار ایرانی به عتبات عالیات در كشور عراق است و طبق پیش بینی ها در ایام منتهی به اربعین حسینی حدود 250 هزار ایرانی از این مرز به كربلای معلی عزیمت می كنند.

712/702