۸ آذر ۱۳۹۳، ۱۳:۵۲
کد خبر: 81405911
T T
۰ نفر
فراگيري آموزش هاي همگاني مانع از فروپاشي ازدواج ها مي شود

رشت - ايرنا - سرپرست اداره كل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري گيلان گفت: فراگيري آموزش هاي همگاني، مانع از فروپاشي ازدواج ها در جامعه مي شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، 'يونس رنجكش' روز شنبه در جلسه بررسي لزوم مشاوره پيش از ازدواج و طرح الزامي نمودن مشاوره پيش از ازدواج در گيلان پيشنهادي اداره كل ورزش و جوانان استان اظهار داشت: الزام آور بودن اين طرح ها نيازمند نگرش جامع نسبت به شرايط ازدواج و عوامل توليد چالش هاي پس از ازدواج مي باشد.

وي در اين جلسه كه در اداره كل ورزش و جوانان گيلان برگزار شد، ادامه داد: آنچه امروز بيش از هر زمان نيازمند بازنگري در آن هستيم، سبك زندگي است كه به دليل آغشته شدن سبك زندگي ايراني - اسلامي با سبك زندگي غربي كه به واسطه ارتباطات رسانه اي ايجاد شده، توليد ناهنجاري مي كنند.

سرپرست اداره كل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري گيلان گفت: مي بايست با آموزش هاي همگاني و مشاوره از طريق ابزارهاي اطلاع رساني، زمينه هاي افزايش آگاهي هاي عمومي را نسبت به ناهنجاري هاي توليدشده بواسطه دوري از سبك زندگي جامعه ايراني را فراهم كرد.

وي اظهار داشت: بسياري از معضلات توليد شده در جامعه به عدم آگاهي مردم بر مي گردد كه دستگاه هاي مسوول بايد با بهره گيري از ابزارهاي موجود، سواد و آگاهي مردم را افزايش دهند.

رنجكش تأكيد كرد: كسانيكه قصد ازدواج دارند تصميم نهايي خود را براي زندگي مشترك گرفته اند و براي اين افراد بايد آموزش هاي مهارت زندگي را پررنگ كرد.

وي ادامه داد: اجباري شدن مشاوره هاي قبل از ازدواج اگر با روش هاي مناسب با هدف آگاهي بخشي به جامعه براي دست يابي به زندگي پايدار نهادينه شود، مي تواند در پيشگيري از آسيب هاي پس از زندگي مشترك تأثيرگذار باشد.

وي يادآور شد: قبل از اينگونه اقدامات بايد راهكارهاي قانوني و شرايط اجتماعي را به درستي فراهم كرد.

سرپرست اداره كل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري گيلان اظهار داشت: استفاده از ظرفيت كارشناسان در حوزه هاي مختلف اجتماعي مي تواند در ساماندهي آسيب ها نقش مهمي داشته و از عوامل بازدارنده در توليد ناهنجاري ها باشد.

وي همچنين بر ضرورت هماهنگي و انسجام بين دستگاه هاي اجرايي و ظرفيت هاي موجود استان در بهره مندي مناسب از امكانات تأكيد كرد.

'مسعود رهنما' مديركل ورزش و جوانان گيلان و جمعي از كارشناسان سازمان هاي دولتي استان نيز در اين جلسه به تشريح اهداف و برنامه هاي سازماني خود در خصوص پيشگيري از آسيب هاي ناشي از ازدواج هاي ناموفق پرداختند.ك/2

7285/695