۸ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۵۰
کد خبر: 81405732
T T
۰ نفر
نایب رییس مجلس شورای اسلامی: هدایت انسان، هدف عالی قرآن كریم است

شهرری - ایرنا - نایب رییس مجلس شورای اسلامی هدف عالی قرآن كریم را هدایت انسان دانست و گفت: این هدف ارزشمند در خور كتابی است كه آموزگار و معلم آن شخص اول عالم امكان و تربیت یافته ذات احدیت است.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی آستان مقدس عبدالعظیم حسنی (ع)، حجت‌الاسلام والمسلمین 'سید محمدحسن ابوترابی فرد' درآیین اختتامیه مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآنی استان تهران، در تالار شیخ صدوق (ره)، افزود: اسلام را نه با زبان بلكه باید با عمل معرفی و تبیین كرد.

وی با بیان اینكه اگر طالب هدایت و در جستجوی سعادت هستیم باید در محضر قرآن زانو بزنیم افزود: به استناد آیات این كتاب شریف، قرآن در گام نخست به ارایه راه تبیین مسیر بشر و درگام دوم ، به عنوان هادی به دست‌گیری و رساندن او به مقصد می پردازد.

ابوترابی تقوا را كلید واژه بهره‌مند شدن از هدایت باری‌تعالی دانست و تاكید كرد: افرادی از هدایت قرآن به معنای رسیدن به مقصد بهره‌مند می‌شوند كه تقوا داشته باشند، انسان به میزان تقوا از قرآن و هدایت آن به معنای رسیدن به قصد برتر بهر‌ه‌مند می‌شود.

وی تصریح كرد: برای رسیدن به تقوا باید از قرآن بهره‌مند شد و كلید بهره از معارف وحی نیز استفاده از نور عقل است و كسانی كه به محضر عقل و قرآن وارد می‌شوند گناه را كنار گذاشته و به عقل نزدیك شده و با حقایق ناب وحی نورانی می‌شود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به حاملان قرآن عنوان كرد: كسانی كه توفیق شاگردی قرآن را دارند باید در حد امكان به ویژگی‌های قرآن مزین شوند و مردم در سایه این ویژگی‌ها به قرآن وارد می‌شوند و باید اسلام را نه با زبان بلكه با عمل معرفی كنند.

این آیین با حضور پرشور خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، حاملان قرآن و عاشقان آل‌الله، و مدیركل اوقاف و امور خیریه استان تهران برگزار شد.

687/1724/ 1625
۰ نفر