۸ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۵۹
کد خبر: 81405616
T T
۰ نفر
استاندار مازندران : نباید از تفكر بسیجی غافل شد

ساری - ایرنا - استاندار مازندران با بیان اینكه امروز نگ جدید اقتصادی علیه كشورمان به صورت جدی بوجود امده گفت : با استفاده از تفكر بسیجی باید در عرصه اقتصاد مقاومتی فعالیت های خود را انجام دهیم.

' ربیع فلاح جلودار ' روز شنبه در آیین امضا تفاهمنامه همكاری بین استانداری ، سپاه كربلا ، جهادكشاورزی و سازمان بسیج سازندگی استان مازندران افزود : امروز سه هزار و 200 پایگاه مقاومت بسیج در استان وجود دارد كه هر یك از این پایگاهها می تواندد به كمك ترویج اقتصادی مقاومتی بیایند.

تفاهمنامه فوق در خصوص اقتصاد مقاومتی و بهره گیری از تولیدات كشاورزی استان مازندران می باشد.

استاندار مازندران برلزوم مشاركت آحاد مردم در فعالیت های اقتصاد مقاومتی تاكید و گفت : با توجه به وجود امكانات و ظرفیت های مهم در بخش كشاورزی ، مازندران می تواند نقش مهمی در امنیت غذایی كشور ایفا كند.

وی افزود : مدیرانی كه به وجود ظرفیت های بخش كشاورزی براساس تفكر اقتصاد مقاومتی بی توجهی كنند به طور یقین با دایره مدیران جهادی استن فاصله خواهند گرفت.

فلاح جلودار اظهارداشت : اگر ابهاماتی در اجرای طرح های كشاورزی وجود دارد به صراحت باید مطرح شود چرا كه یكی از اولویت های توسعه اقتصادی مازندران توجه به بخش كشاورزی است.

استاندار مازندران سازمان بسیج سازندگی استان را ظرفیت مهم برای ترویج اقتصاد مقاومتی دانست و ادامه داد : با توجه به اینكه مسوولان دولتی مسوولیت ایجاد اشتغال را دارند این سازمان با تفكر بسیجی وارد عرصه های تولیدات بخش كشاورزی شده است.

وی گفت : امروز اقتصاد مقاومتی در كشورهای پیشرفته به صورت جدی درحال اجرا است ولی هنور این مقوله مهم با توجه به تاكید مقام معظم رهبری در بین مسوولان و مردم مورد توجه جدی قرار نگرفته است.

استان مازندران با داشتن 480 هزار هكتار اراضی كشاورزی و باغی نقش مهمی در امنیت غذایی كشور ایفا می كند ، اما یكی از مباحثی كه به صورت جدی این امنیت را با چالش مواجه كرده است تغییر كاربری است كه در سال های گذشته اراضی مستعد كشاورزی زیادی از چرخه كشاورزی خارج ساخته است.

مازندران با داشتن 230 هزار هكتار اراضی شالیزاری 42 درصد برنج مورد نیاز كشور را تامین می كند.ك/2

608