۴ آذر ۱۳۹۳، ۱۶:۵۵
کد خبر: 81401337
T T
۰ نفر
راه انقلابی ملت ایران از درون مذاكرات نمی‌گذرد

تهران - ایرنا - رییس ستاد كل نیروهای مسلح گفت: راه انقلابی ملت ایران از درون مذاكرات نمی‌گذرد، بلكه مذاكرات از كنار راه انقلابی ملت ایران می‌گذرد.

به گزارش ایرنا از دفتر ویژه رییس ستاد كل نیروهای مسلح، سردار سرلشكر «سیدحسن فیروزآبادی» در میان اساتید و دانشجویان دانشگاه عالی دفاع ملی افزود: ما امروز در یك نقطه عطف تاریخی، فرهنگی و سیاسی در كشور قرار گرفته‌ایم، مذاكرات سیاسی بر سر تأمین حق جمهوری اسلامی ایران برای استفاده قانونی از حق خودش برای فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای به چالش بین‌المللی كشانده شد و انتظار بعضی سیاستمداران این بود كه با توافق سیاسی كه صورت می‌گیرد یك تحولی در كشور به وجود بیاید.

وی افزود: رهبر عزیز ما از اول تأكید فرمودند كه «من به غربی‌ها خوش‌بین نیستم» و بعد هم به عنوان رهبر و ولایت فقیه فرمودند كه «راه كار ملت ایران؛ تحكیم مؤلفه‌های قدرت داخلی است». یعنی تكیه ما برای پیشبرد انقلاب باید بر ملت ایران و نعمت‌هایی كه خدا به ملت ایران داده و اراده ملت ایران باشد. مذاكرات باید صورت بگیرد و در مذاكرات هم بایستی تلاش بشود و این چیزی بود كه صورت هم گرفت.

رییس هیأت امناء دانشگاه عالی دفاع ملی ادامه داد: اما راه انقلابی ملت ایران از درون مذاكرات نمی‌گذرد، بلكه مذاكرات از كنار راه انقلابی ملت ایران می‌گذرد. بالاخره در آخرین فرصت توافق، راه‌كاری كه بیرون آمد این بود كه هفت ماه دیگر مذاكرات تمدید بشود. حالا هفت ماه نظام جمهوری اسلامی، اكنون موقع برنامه‌ریزی هم هست، تصویب برنامه سال 94 هم است. همه افكار در دستگاه‌های كشور مشغول بخش برنامه‌ریزی است. امروز باید سخن رهبری در تمام گوش‌ها زنگ بزند كه تحكیم ساخت داخلی قدرت؛ بیاییم متكی بشویم به تحكیم ساخت داخلی قدرت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح كرد: جناب آقای دكتر روحانی رییس جمهور محبوب ما هم در آخرین جلسه‌ای كه ما خدمت ایشان بودیم فرمودند: من هم به اتكاء بر قدرت داخلی ملت معتقدم و معلوم است كه از طریق مذاكرات مسائل كشور حل نخواهد شد، بلكه اتفاقات مثبتی حداكثر ممكن است ما به دست بیاوریم و باید كار اصلی را ملت ایران با اتكاء بر دانش و منابع خودش در داخل كشور صورت بدهد و ما از این كشور انقلابی و جریان انقلابی كه در این كشور است؛ كشوری بسازیم كه تصمیمات استكبار جهانی كه با اصل دین و مكتب ما مخالف است در محدودیت و محصوریت قرار نگیریم. بتوانیم روی پای خودمان متكی باشیم.

سرلشكر فیروز‌آبادی افزود: هفته بسیج است و رهبر عزیز ما حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مد ظله‌العالی) فرمودند، امروز بیشتر پیشرفت‌های كشور متكی به تفكر بسیجی است. تفكر بسیجی همان تفكر امام(ره) است، همان تفكر انقلاب است؛ چون بسیجی همان علی(ع) است، بنابراین تفكر بسیجی همان مكتب علوی است و مكتب علوی هم ما را هدایت می‌كند به استحكام ساخت داخلی قدرت و ایستادگی بر سر عدالت و مقابله با ستمگران و منافقان و زرپرستان و این راه را ملت امروز باید با بیداری با هوشیاری نسبت به شرایط حساس فعلی پیش بگیرد و انشاء‌الله جلو برود.

اجتمام ** 1293 ** 1071
۰ نفر