۴ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۳۸
کد خبر: 81401079
T T
۰ نفر
فرهادي شايستگي لازم براي تصدي وزارت علوم را دارد

زاهدان- ايرنا- استاديار جامعه شناسي دانشگاه سيستان و بلوچستان و رييس اتاق فكر استان گفت: فرهادي هم از نظر علمي و هم از نظر اجرايي شخصيتي برجسته و داراي شايستگي لازم براي تصدي وزارت علوم است.

دكتر 'محمدعثمان حسين بر' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: فرهادي با توجه به داشتن سابقه وزارت فرهنگ و آموزش عالي و وزارت بهداشت در دوره هاي قبلي و در عين حال معرفي ايشان به عنوان چهره ماندگار از جنبه هاي مختلف چه شخصيتي، پژوهشي و اجرايي شايستگي هدايت وزارت علوم را دارد.

رييس اتاق فكر سيستان و بلوچستان اظهار داشت: بررسي برنامه هاي پيشنهادي دكتر فرهادي به عنوان وزير علوم نشان مي دهد كه وي به دنبال ايجاد يك فضاي كيفي در محيط دانشگاهها است.

وي ادامه داد: وزارت علوم و دانشگاهها محيط مناسبي بدون دخالت عوامل سياست زدگي و در عين حال مبتني بر بحث آزاد انديشي و مساوات بين دانشجو و اعضاي هيات علمي است و دكتر فرهادي نيز در نظر دارد يك فضاي مناسب از لحاظ كيفي، دورشدن از سياست زدگي با برخورداري از محيط آزاد انديشي ايجاد كند تا زمينه براي افزايش سهم كشور در بازار علمي و فناوري نوين فراهم شود.

استاد دانشگاه سيستان و بلوچستان تصريح كرد: همچنين نكته مهم ديگري كه در برنامه هاي دكتر فرهادي به عنوان وزير پيشنهادي وزيرعلوم مشاهده مي شود بحث كاربردي كردن علم است به گونه اي كه بتوان علم را تجاري سازي و تبديل به فناوري كرد.

حسين بر افزود: كاربردي كردن علم مي تواند علاوه برديده شدن بر زندگي شهروندان و استفاده در داخل كشور، سبب بيان حرف هاي زيادي در دنيا نهايتا كمك كننده صنعت كشور و افزايش صادرات شود.

وي با بيان اينكه افزايش تعاملات سازمان ها و نهادهاي مختلف با يكديگر از ديگر برنامه هاي دكتر فرهادي است افزود: وي اعتقاد دارد از طريق بر قراري تعاملات مناسب و منسجم اين وزارتخانه با ديگر نهاد ها از جمله وزارت بهداشت، مجلس و بنياد نخبگان علاوه بر كيفي سازي به افزايش كيفيت امور وزراتخانه در جنبه هاي مختلف كمك كند.

استاد دانشگاه سيستان و بلوچستان خاطر نشان كرد: از آنجايي كه فرهادي به دليل سوابق قبلي در وزارت بهداشت و آموزش عالي تجربه تصدي وزارت علوم را دارد و هيچ گونه نكته منفي در ايشان ديده نمي شود در صورت گرفتن راي اعتماد و تصدي اين وزارتخانه با اجرايي كردن برنامه هاي خود در دانشگاها يك فضاي مناسبي حاكم خواهد كرد.

رييس اتاق فكر سيستان و بلوچستان تصريح كرد: فرهادي هيچ نكته اي كه باعث ايجاد دغدغه شود ندارد و از نظر شخصيتي، تجربه و برنامه داراي نكات مثبت است.

وي گفت: هم اينك در مورد تعيين وزارت علوم شاهد هستيم كه اخيرا مقام معظم رهبري با حكم حكومتي سرپرستي وزارت علوم را تمديد كردند اين نشان مي دهد به هر حال وزارت علوم به لحاظ تعيين وزير دچار مشكل است و از سوي ديگر بسياري از دانشگاهها در كشور براين باورند كه با روي كار آمدن دولت جديد تغييرات متناسب با شرايط جديد صورت گيرد از اين رو بايد هر چه سريعتر وزيرآن مشخص شود.

حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني رييس جمهوري 28 آبان ماه امسال در نامه اي به رييس مجلس شوراي اسلامي 'محمد فرهادي' را به عنوان وزير پيشنهادي علوم، تحقيقات و فناوري معرفي كرد.

نشست راي اعتماد نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به فرهادي براي تصدي وزارت علوم روز چهارشنبه (5 آذر) برگزار مي شود.

7316/7307 / 653
۰ نفر