۲ فروردین ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 8139457
T T
۰ نفر
کمیسیون اروپا آماده ملاقات با وزیر دارایی دولت فلسطین است ..................................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 02/01/86 خارجی.سیاسی.کمیسیون اروپا.وزیردارایی.فلسطین خبرگزاری فرانسه شامگاه چهارشنبه طی گزارشی از بروکسل به نقل از سخنگوی خانم "بنیتا فررو والدنر" کمیسر روابط خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد وی با ملاقات وزیر دارایی جدید دولت فلسطین موافقت کرده است.
بنابراین گزارش ، این اقدام را می توان نشانه ای دیگر از گرم شدن روابط اتحادیه اروپا و دولت فلسطین به شمار آورد.
دیدار با "سلام فیاض" وزیر دارایی فلسطین می تواند اشاره ای دیگر مبنی بر آمادگی اتحادیه اروپا برای ملاقات بااعضای دولت وحدت ملی فلسطین ، که چند روز قبل تشکیل شد، باشد.
سخنگوی فررو والدنر گفت : والدنر انتخاب فیاض را بعنوان وزیر دارایی دولت فلسطین به وی تبریک گفته و به او پیشنهاد کرد به منظور گفت و گو با کمیسیون اروپا به بروکسل برود و همچنین پذیرفت در تاریخی نامعین با فیاض ملاقات کند.
دولت وحدت ملی فلسطین ، که ترکیبی از افراد میانه رو حامی غرب و شبه نظامیان حماس است، لغو تحریمهای بین المللی را در شرایط و اوضاع بسیار وخیم اقتصادی و وجود درگیری های سنگین و خشونتها در اراضی فلسطینی را خواستار است.
با اینحال ، سخنگوی خانم والدنر گفت: اتحادیه اروپا که بزرگترین کمک کننده مالی به فلسطینی هااست ، قصد ندارد پرداختهای مستقیم به دولت وحدت فلسطین را از سربگیرد.
این گزارش می افزاید، "مارک اوت " Otte( )Marc فرستاده خاورمیانه ای اتحادیه اروپا قبلا در منطقه با فیاض گفت و گو کرده است.
مترجمام 1682/ 1768 شماره 004 ساعت 34:00 تمام انتهای پیام I02.00-34-32
۰ نفر