۲۹ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8139368
T T
۰ نفر
سخنگوی وزارت خارجه روسیه :برتری جویی برخی کشورها پذیرفتنی نیست ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/12/29 سیاسی.روسیه.مسایل بین المللی مسکو- آندره نسترینکو سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه روز جمعه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد ، تلاش برخی از کشورها برای نشان دادن برتری خود نسبت به دیگر کشورها به هیچ وجه قابل قبول و مورد پذیرش نیست .
به گزارش ایرنا از مسکو ، سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه در این کنفرانس خبری گفت، برخی از سیاستمداران در تلاش هستند تا بدون مجوز سازمان ملل متحد به سازمان پیمان اتلانتیک شمالی ناتو جنبه بین المللی بدهند و آن را مشابه سازمان ملل متحد تعبیر و معرفی کنند.
وی افزود، این حرکت غیر قابل پذیرش است و هیچ سازمانی مانند سازمان ملل متحد نمی تواند محل گفت و گو و تبادل نظر و رایزنی بین المللی باشد و تبدیل ناتو به پیمان دمکراتیک مانند سازمان ملل قابل قبول نیست .
سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه با ابراز امیدواری نسبت به بهبود روابط و مناسبات با آمریکا در دوره دولت جدید گفت ،مبارزه با تروریسم و کنترل آن ،موقعیت در عراق ، افغانستان و کره شمالی ، همکاری در بخش هسته ای صلح آمیز و پیمان کاهش سلاحهای متعارف از جمله موضوعات و زمینه های گفت و گو و رایزنی میان دو کشور خواهد بود.
نسترینکو در این کنفرانس خبری افزود، روسیه با استقرار حلقه سوم پدافند موشکی آمریکا در اروپای شرقی به شدت مخالف بوده و سیاست دفاعی خود را برای این اقدام آمریکا تدوین کرده است .
سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه اضافه کرد ، تنها با همکاری مشترک دو کشور می توان از برقراری خطوط حایل در اروپا خودداری و جلوگیری کرد.
این مقام وزارت امورخارجه روسیه همچنین یادآورشد ، کنفرانس افغانستان با همکاری سازمان شانگ ها روز 27 مارس سال جاری میلادی در مسکو برگزار می شود و در این اجلاس مبارزه با تروریسم ،قاچاق مواد مخدر و جنایات سازمان یافته مورد گفت و گو و تبادل نظر قرار می گیرد.
/ **2240 1773 شماره 124 ساعت 23:16 تمام
۰ نفر