۲۹ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8139362
T T
۰ نفر
سران کشورهای اروپایی برای مقابله با بحران اقتصادی، تشکیل جلسه دادند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/12/29 سیاسی.گروه 20.اروپا.بروکسل تهران - سران کشورهای اروپایی برای بررسی مساعی مربوط به مقابله با بحران اقتصادی کنونی جهان و فراهم کردن مقدمات اجلاس سران گروه 20 که قرار است در لندن برگزار شود، روز پنجشنبه در بروکسل تشکیل جلسه دادند.
گفته می شود که سران یادشده قصد دارند در این اجلاس که روز جمعه به پایان خواهد رسید، با درخواست های آمریکا و صندوق بین المللی پول برای اقدام بیشتر به منظور به حرکت انداختن اقتصاد جهانی، مخالفت کنند. به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، بیشتر شرکت کنندگان در این اجلاس معتقدند که در این زمینه به اندازه کافی اقدام شده است.
با وجود این، آنها تلاش خواهند کرد در مورد طرح سرمایه گذاری اروپا به میزان پنج میلیارد یورو در بخش زیرساختی انرژی و اینترنت ، به توافق دست یابند.
کمیسیون اروپا از سه ماه پیش سعی کرده که این طرح را به کشورهای اروپایی بقبولاند، اما تاکنون موفق به آن نشده است . سران کشورها و دولت های اروپایی در اجلاس یادشده همچنین افزایش وام اضطراری اروپا به کشورهای اروپای شرقی و کمک مالی اتحادیه اروپا به صندوق بین المللی پول را بررسی خواهند کرد.
شبس **مترجمام ** 1400 شماره 118 ساعت 22:36 تمام
۰ نفر