۲۸ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8139048
T T
۰ نفر
وزیر امور خارجه کره جنوبی بر گسترش روابط کشورش با ایران تاکید کرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/12/28 سیاسی.ایران.کره جنوبی.هاشمی شاهرودی پکن - یو میونگ هوان وزیر خارجه کره جنوبی در دیدار محمد جواد لاریجانی مشاور امور بین الملل رییس قوه قضاییه ایران ، بر گسترش روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.
به گزارش ایرنا به نقل از سفارت ایران در کره جنوبی ؟ وزیر خارجه کره جنوبی با تاکید بر اهمیتی که کشورش برای روابط با جمهوری اسلامی ایران قائل است بر عزم و اراده مقامات بلندپایه کشورش برای گسترش و تحکیم مناسبات دوجانبه با ایران تاکید کرد.
وی با تشریح ظرفیت های روزافزون دوکشور به فرصت های موجود در نظام بین الملل برای توسعه وگسترش نقش و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان اشاره کرد و آمادگی کشورش را برای ایفای نقش فعال تر در تحولات مناطق پیرامونی و مورد علاقه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.
محمد جواد لاریجانی مشاور امور بین الملل رییس قوه قضاییه نیز در این دیدار ضمن تشریح آخرین تحولات حقوقی و قضایی جمهوری اسلامی ایران ، به مذاکرات رییس قوه قضاییه ایران با رییس جمهور ، رییس دیوان عالی و رییس مجلس کره جنوبی اشاره و دستاوردهای این سفر را در راستای گسترش و تعمیق روابط دو کشور بسیار با اهمیت و موثر برشمرد.
وی همچنین ضمن تشریح پیشرفت ها و نوع آوری های جمهوری اسلامی ایران در خصوص تکوین و تحکیم نهادهای حقوق بشری در ایران و توضیح پیرامون ویژگی های مردم سالاری دینی و دمکراسی در ایران ، به برخی پرسش های وزیر امور خارجه کره در رابطه با دیدگاه اسلام و جمهوری اسلامی ایران در رابطه با بعضی جهات حقوق شهروندی پاسخ داد.
لاریجانی به همراه رییس قوه قضاییه ایران از دوشنبه گذشته در سئول بسر می برد.
آساق ** 275 1184**شبک شماره 012 ساعت 06:04 تمام
۰ نفر