۲۶ آبان ۱۳۹۳، ۱۸:۵۳
کد خبر: 81390349
T T
۰ نفر
منطقه آزاد چابهار به لحاظ توسعه نبايد از گوادر پاكستان عقب بماند

چابهار - ايرنا - امام جمعه مسجد مكي اهل سنت زاهدان گفت: منطقه آزاد چابهار نبايد از نظر توسعه و پيشرفت از منطقه آزاد گوادر پاكستان عقب بماند چرا كه آن كشور با مشاركت قدرتهاي بزرگ به سرعت در حال توسعه اين منطقه است.

به گزارش ايرنا ، «مولوي عبدالحميد اسماعيل زهي »روزدو شنبه در نشست مديران منطقه آزاد تجاري صنعتي چابهار با اشاره به مزيتهاي منحصر بفرد اين شهرستان و منطقه آزاد افزود: بايد فعاليت ها در اين منطقه مدرن و متناسب با شاخص هاي منطقه اي و جهاني انجام شود تا الگويي از پيشرفت و توسعه پايدار در منطقه ارايه شود.

وي با اشاره به اينكه توسعه مادي و معنوي بايد به صورت همزمان مد نظر قرار گيرد تاكيد كرد: با توجه به نگاه ويژه رهبرمعظم انقلاب و رييس جمهوري به سواحل مكران و توسعه آن ، نبايد در اين منطقه شاهد بيكاري و بي تحركي و بي انگيزگي باشيم بلكه همه تلاش هاي مضاعف در فعاليتهاي اقتصادي ، منفعت جمعي و همه جانبه را مد نظر قرار دهند.

به گفته مولوي اسماعيل زهي ، منطقه آزاد چابهار فرصتي بي نظير براي توسعه استان و كشور است و همه امور بايستي با تدبير و مشورت با نخبگان و صاحب نظران متناسب با اين ظرفيت ها و فرصت ها مديريت و عملياتي شود.

امام جمعه مسجد مكي زاهدان با اشاره به آمار بالاي بيكاري استان خاطر نشان كرد : مديريت صنايع كلان در حال راه اندازي واحدهاي پتروشيمي ، فولاد و خودروسازي است بايستي شرايط لازم بويژه ارايه آموزشها براي جذب بوميان منطقه و استان فراهم شود.

مديرعامل منطقه آزاد تجاري و صنعتي چابهار نيز در اين نشست گفت : راه طي شده در مديريت اين منطقه در 13 ماهه گذشته اقناع كننده براي مديران و منطقه نيست و همه تلاش ها و برنامه ريزي ها براي به نتيجه رسيدن صنايع بزرگ توليدي و كلان در حال انجام است.

' حامدعلي مباركي ' ادامه داد: شيوه مديريت در دولت قبل به نحوي بود كه منطقه آزاد سال گذشته با كاهش درآمد رو به رو شد و توان پرداخت حقوق كاركنان را نداشت.

وي تصريح كرد : با برنامه ريزي و تلاش مديران در سالجاري درآمد هشت ماه منطقه در مقايسه با كل درآمد سال گذشته بيش از 48 درصد رشد دارد.

وي با اشاره به اميد و نشاطي كه با روي كار آمدن دولت تدبير و اميد ايجاد شد، تاكيد كرد: همه برنامه ريزي هاي در جهت ارتقاي كمي و كيفي فعاليت هاي منطقه آزاد چابهار براي رسيدن به شاخص هاي توسعه متناسب با چشم انداز 20 سال نظام در حال انجام است.

مباركي اضافه كرد: سعي مي شود دغدغه هاي توسعه در ابعاد اقتصادي ، حفظ محيط زيست و افزايش رفاه مردم منطقه با ايجاد فرصت هاي شغلي و تخصصي مد نظر قرار گيرد.

اين مسئول با اشاره به اينكه انسان محور توسعه است، خاطر نشان كرد : توسعه براي ارتقاي شاخص ها و كيفيت زندگي بشري و انساني در حال انجام است و طبيعي هم است كه اين توسعه نبايد محيط زيست را به مخاطره بياندازد، بايد همه جوانب و الزامات زيست محيطي براي رسيدن به توسعه پايدار در اولويت مديريت ها قرار گيرد.

1744/2047/ 1539
۰ نفر