۲۶ آبان ۱۳۹۳، ۱۴:۲۰
کد خبر: 81389945
T T
۰ نفر
مدیریت متمركز حلقه مفقوده مجتمع پرورش گاو شیری بیجار

بیجار - ایرنا - فرماندار شهرستان بیجار گفت: مدیریت متمركز، حلقه مفقوده مجتمع پرورش گاو شیری بیجار است.

به گزارش ایرنا، بیژن زندیه روز دوشنبه در نشست بررسی وضعیت فعالیت مجتمع پرورش گاو شیری بیجار افزود: باید مشكلات این مجتمع به صورت موردی و كارشناسی احصا شود.

وی خواستار اتخاذ راهكارهای مناسب و قابل اجرا برای برون رفت از وضعیت فعلی این مجتمع شد و گفت: بررسی مسایل و اقدامات سال های گذشته، دردی را درمان نمی كند، شناسایی مقصر، راه به جایی نمی برد وظیفه امروز همه مسوولین اتخاذ تصمیم برای برون رفت از وضعیت ركود و نیمه فعال مجتمع است.

فرماندار بیجار گفت: تامین آب مورد نیاز مجتمع، تغییرات لازم در فضای فیزیكی واحدهای موجود و دیگر قسمت های مجتمع، تعمیرات لازم بر روی جاده ارتباطی، پوشش زمستانی راه برای بازگشایی توسط اداره راه شهرسازی، استفاده از تجربیات دیگر دامداری های همجوار و ارتباط نزدیك با كارشناسان مجرب استان و حتی بازدید از مجتمع های شهرهای همجوار می تواند در احیا این مجتمع موثر باشد.

او از بانك كشاورزی، جهاد كشاورزی و بانك زمین خواست ضمن تجدید نظر در موضوع بازپرداخت تسهیلات اعطایی، از فرصت ایجاد شده برای ایجاد اشتغال و جلوگیری از تعطیلی مجتمع استفاده كنند.

زندیه در پایان به بهره برداران توصیه كرد با مدیریت مناسب و میدانی و با حداقل هزینه ها تلاش كنند واحدهای فعال را حفظ و واحدهای تعطیل شده را نیز فعال كنند.

مدیر شعب بانك كشاورزی استان كردستان نیز در این نشست گفت: بانك كشاورزی از هرگونه كمك برای توسعه كشاورزی دریغ نخواهد كرد.

فهیمی به لزوم مدیریت و احصا مشكلات بر اساس اولویت اشاره كرد و افزود: بهتر است كارشناسان در قالب یك گروه كارشناسی به صورت بازدید میدانی در مجتمع حضور یابند و با توجه به اولویت های تعریف شده و اتخاذ راهكارهای مناسب و با پیشنهادهای سازنده، راهكار شایسته را پیشنهاد دهند، تا حسب وظایف قانونی هر یك از دست اندركاران، اقدامات مفید اتخاذ گردد.

مجتمع پرورش گاو شیری بیجار بیش از 10 سال است با همكاری جهاد كشاورزی، بانك كشاورزی و بانك زمین با ظرفیت فعالیت 30 واحد پرورش گاوشیری احداث شده است اما در حال حاضر تنها هفت واحد آن فعالیت می كند.ك/2

7350/533