۲۶ آبان ۱۳۹۳، ۱۴:۰۵
کد خبر: 81389906
T T
۰ نفر
كتابخانه بيت تاريخي امام (ره) مجهز به امكانات نوين شد

خمين – ايرنا – مسوول موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني گفت: همزمان با هفته كتاب و كتابخواني كتابخانه بيت تاريخي حضرت امام (ره) با اتصال به شبكه (رايانه ) سخت افزاري و نرم افزاري ديجيتال به امكانات نوين و روز مجهز شد.

حجت الاسلام سيد «جواد رضوي » روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: با انتقال اين گنجينه ديجيتالي مطالعه به مجتمع فرهنگي و هنري، بيت تاريخي امام راحل براي فهرست يابي و دسترسي به كتاب مورد نظر با سيستم رايانه امكان پذير و بخش عمده اي از امكانات سالن مطالعه اين كتابخانه از جمله ميز و صندلي نيز به امكانات جديد تجهيز شد.

وي اظهار كرد: براي تجهيز اين كتابخانه افزون بر يك ميليارد ريال اعتبار سرمايه گذاري شده است.

حجت الاسلام رضوي توضيح داد: چهار هزارجلد كتاب تخصصي درباره زندگي نامه امام(ره) و خانواده ايشان و ديدگاه‌ها و نظرات امام(ره) درباره موضوعات مختلف و60عنوان كتاب در زمينه فقهي و عرفاني تأليف بنيانگذار جمهوري اسلامي در اين كتابخانه موجود است كه استفاده از اين امكانات در بين دانشجويان ودانش آموزان براي ترويج انديشه امام بسيار تاثير گذار است.

رضوي اظهاركرد: شخصيت معنوي و تاريخي بنيانگذار جمهوري اسلامي از هر نظر قابل تحقيق و پژوهش است و هر قدمي كه در راستاي ترويج انديشه حضرت امام (ره)برداشته شود كاري ارزشي است .

وي گفت: ويژگي‌هاي برتري شخصيت امام(ره) نه تنها در عرصه سياسي بلكه درزمينه‌هاي ديگر قابل مطالعه و تحقيق است و خصوصيات ايشان به‌عنوان يك همسر و پدر و نوع برخوردشان با اعضاي خانواده نمونه‌اي از يك انسان كامل است كه مطالعه آن براي نسل جوان به عوان الگو ضروري است.

رضوي گفت: هم اكنون حدود هفت هزار نفر در كتابخانه عمومي امام خميني (ره) اين شهرستان عضويت دارند و روزانه 50 تا 100 نفر به اين كتابخانه مراجعه مي‌كنند.

وي اظهاركرد: 19 هزار جلد كتاب در 14هزار عنوان با موضوعات مذهبي ،علمي، داستاني، آموزشي، كمك درسي، تاريخي، عقيدتي، فقهي و ادبيات در كتابخانه امام خميني(ره) در خمين مورد استفاده علاقه مندان به كتاب وكتابخواني قرار مي گيرد .

مسوول موسسه تنظيم ونشر آثار امام خميني (ره) گفت: نشريات فرهنگي، پژوهشي، سياسي، اجتماعي و علمي و آموزشي در قالب ماهنامه، هفته‌نامه و روزنامه به اين كتابخانه ارسال مي‌شود و هفته نامه‌هاي دوست و حريم و فصل‌نامه حضور مجلات تخصصي درباره امام راحل را شامل مي شود.

رضوي گفت : راه اندازي كتابخانه تخصصي از برنامه هاي در دست اقدام موسسه است كه در سال هاي آينده راه اندازي خواهد شد .ك/3

7276/555/560/