۲۶ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۱۱
کد خبر: 81389634
T T
۰ نفر
دولت كلمبيا مذاكرات صلح با فارك را به حال تعليق درآورد

مادريد- ايرنا- رئيس جمهوري كلمبيا امروز (دوشنبه) و ساعاتي پس از اينكه يك ژنرال ارتش در منطقه جنگلي‌ غرب كشور توسط شبه نظاميان 'فارك' به گروگان گرفته شد، مذاكرات صلح با آنها را به حال تعليق درآورد.

به گزارش خبرگزاري اروپاپرس، 'خوان مانوئل سانتوس' پس از جلسه اي كه با 'خوان كارلوس پينزون' وزير دفاع و مقامات عالي‌ رتبه ارتش داشت در اين باره گفت: مذاكرات صلح تا هنگامي كه اين مساله روشن نشود و فارك اين ژنرال را كه به همراه يك گروهبان و يك وكيل ربوده شدند، آزاد نكند، به حالت تعليق در مي‌ آيد.

در اين زمينه، ژنرال 'روبن داريو آلزاته' فرمانده نيروهاي وظايف مشترك تيتان كه در استان چوكو فعال است، عالي‌ رتبه ترين نظامي است كه تابحال از سوي شبه نظاميان انقلابي‌ كلمبيا موسوم به 'فارك' در تاريخ معاصر اين كشور به گروگان گرفته شده است.

در اين رابطه، گروگانگيري او به دليل بي‌ احتياطي وي بود زيرا ديروز يكشنبه به طور غيرنظامي، بدون نگهبان و بدون اينكه اقدامات امنيتي را رعايت كند به همراه گروهبان و وكيل مذكور افزون بر يك سرباز وارد منطقه جنگلي‌ شد، اما در هنگام گروگانگيري، سرباز مذكور موفق به فرار شد و بلافاصله از وقوع حادثه خبر داد.

سانتوس ادامه داد: گروه فارك مسوول اين گروگانگيري غيرقابل قبول است، ما فارك را مسوول جان و امنيت اين سه نفر مي‌ دانيم و از آنها مي‌ خواهيم كه هر چه زودتر آنها را آزاد كنند.

رئيس جمهوري همچنين اعلام كرد كه دستور داده گروه مذاكره كننده اي كه امروز براي آغاز دور جديد مذاكرات با فارك قصد سفر به هاوانا را داشت، سفر خود را لغو كنند.

وي همچنين از نيروهاي نظامي كشور خواست كه تمامي عمليات هاي لازم براي آزادي اين سه نفر را تشديد و تحقيقات در مورد دلايل اينكه اين ژنرال چرا همه پروتكل هاي امنيتي را زير پا گذاشته و به اين منطقه سفر كرد را آغاز كنند.

بنابراين گزارش، مذاكرات صلح بين دولت كلمبيا و فارك از دو سال قبل و با هدف پايان دادن به جنگي كه بيش از 50 سال ادامه دارد و باعث كشته شدن بيش از 600 هزار نفر شده را در هاوانا پايتخت كوبا آغاز كردند و در طول اين مدت بر سر سه بند از پنج بند كل نقشه راه خود به توافق رسيدند.

اروپام *5*491** 1337