۲۵ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۴۷
کد خبر: 81388286
T T
۰ نفر
نماینده مجلس: چهار هزار میلیارد ریال به بازسازی راه آهن لرستان اختصاص یافت

خرم آباد - ایرنا - نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: افزون بر چهار هزار میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی خطوط ریلی راه آهن ناحیه لرستان اختصاص یافته است.

به گزارش ایرنا، عباس قائدرحمت روز یكشنبه در جلسه بررسی مشكلات راه آهن لرستان در فرمانداری دورود افزود: طرح بازسازی و بهسازی خطوط ریلی راه آهن لرستان و میزان اعتبارات تخصیصی با موافقت مدیرعامل شركت راه آهن جمهوری اسلامی صورت گرفته است.

وی بیان داشت: طول خطوط اصلی ریلی راه آهن لرستان 155كیلومتر است كه تاكنون 50 كیلومتر آن یعنی از ایستگاه مومن آباد تا ایستگاه رودك بازسازی شده است.

قائدرحمت تصریح كرد: بقیه خطوط ریلی راه آهن لرستان حد فاصل ایستگاه دورود تا اندیمشك به طول 90 كیلومتر به دلیل عمر زیاد و فرسودگی نیاز به بازسازی و بهسازی در اسرع وقت دارد.

فرماندار دورود نیز گفت: طی هفت ماه گذشته در مجوع 9 حادثه ریلی در ناحیه لرستان رخ داد كه موجب وارد آمدن خسارات مالی و زیست محیطی به منطقه شده است.

ماشاالله نعمتی با اشاره به هشدارهای استاندار لرستان به مدیرعامل و مسوولان شركت رجا مبنی بر فرسوده بودن خطوط ریلی راه آهن و احتمال وقوع حادثه در هر زمان افزود: استاندار لرستان ابتدای امسال مسوولان راه آهن را در جریان مشكلات خطوط ریلی این استان قرار داد اما به این هشدارها توجه نشده است.

نعمتی تصریح كرد: برای پیشگیری از تكرار سوانح و حوادث احتمالی منجر به یك فاجعه انسانی باید طرح بازسازی محور ریلی راه آهن ناحیه لرستان در دستور كار مسوولان شركت راه آهن جمهوری اسلامی قرار گیرد.

مدیركل راه آهن ناحیه لرستان گفت: برای ادامه طرح بازسازی خطوط ریلی راه آهن حد فاصل ایستگاه رودك تا دورود اعتباری بالغ بر 180 میلیارد ریال اختصاص یافته است.

بیژن علیزاده افزود: بلاك دورود تا ایستگاه رودك به طول 12 كیلومتر است كه براساس برنامه ریزی های صورت گرفته بازسازی این مسیر تا پایان امسال به اتمام می رسد.

وی بیان داشت: در اجرای این طرح ریل های 25 متری و تراورزهای بتنی جایگزین ریل ها و ریل بندهای فرسوده خواهد شد.

علیزاده با اشاره به مسیر ریلی منحصر به راه آهن ناحیه لرستان خواستار همكاری مسوولان استان بویژه استاندار لرستان و فرماندار دورود برای بازسازی این مسیرها شد.

630/ 2025
۰ نفر