۲۳ آبان ۱۳۹۳، ۱۳:۲۳
کد خبر: 81385814
T T
۰ نفر
امام جمعه شيروان: روح قانون اساسي نظام را حفظ  كرده است

شيروان- ايرنا- امام جمعه شيروان گفت: روح قانون اساسي ولايت است كه موجب حفظ نظام و اسلام در برابر انواع توطئه دشمن شده است.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام 'حسين كوثري' در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه شيروان با اشاره به تصويب قانون اساسي نظام جمهوري اسلامي توسط مجلس خبرگان قانون اساسي در 24 آبان سال 58 اظهار كرد: يكي از بحث هاي مهم آن بحث ولايت است و همين امر موجب دشمني نظام سلطه عليه ما شده است.

وي گفت: در دنيا قانوني مترقي تر از قانون اساسي جمهوري اسلامي پيدا نمي كنيم زيرا كه اين قانون نشات گرفته از اسلام است.

وي با بيان اينكه امروز ملت رشيد ايران قانون اساسي را تجربه كرده اند گفت: روح قانون اساسي ولايت است كه اگر نبود امروز گرفتار مسائلي مي شديم كه ساير انقلاب هاي دنيا با آن دست و پنجه نرم مي كنند.

حجت الاسلام كوثري گفت: امروز يكي از بركات خدايي بر اين مردم قانون اساسي است كه حاصل خون هزاران شهيد و صبر و مقاومت جانبازان، آزادگان و مردم رشيد ايران است كه طاغوت را بيرون كردند و قانوني بر مبناي اسلام پذيرا شدند.

رييس شوراي فرهنگ عمومي شيروان افزود: قانون اساسي برگرفته از متن قرآن و سنت پيامبر اسلام و گفتار ائمه معصومين است و اين هنر را دارد كه احكام الهي رادر جامعه پياده كند.

حجت الاسلام كوثري گفت: اجراي اين قانون باعث وحدت در جامعه شده و اين هنر را دارد كه از همه ملت دفاع و حقوق همه مردم را به طور مساوي در نظر گيرد.

كوثري با اشاره به جنايت ها و خيانت هاي آمريكا و انفجارهاي رخ داده در عربستان و كمك آل سعود به داعشي ها گفت: مردم ايران امروز آگاه و بيدارند و حيثيت خود را به يك مشت حرف هاي پوشالي نمي فروشند و تا آخرين قطره خون در مسير انقلاب اسلامي ثابت قدم خواهند بود.ك/2

7186/330