۲۲ آبان ۱۳۹۳، ۱۸:۲۴
کد خبر: 81385339
T T
۰ نفر
اطلاع رساني به موقع نقش مهمي در پيشگيري از اعتياد دارد

نهاوند – ايرنا -فرماندار نهاوند گفت: اطلاع رساني به موقع نقش مهمي در پيشگيري از پديده شوم اعتياد دارد و دستگاه هاي فرهنگي بايد از تمام ظرفيت هاي خود در اين راه استفاده كنند.

به گزارش ايرنا ' امامعلي عبدالملكي' روز پنجشنبه در شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر در محل فرمانداري نهاوند افزود: دستگاه‌هاي مسوول به ايفاي نقش خود در انجام تبليغات و اقدامات شعاري اكتفا نكنند بلكه لازم است با برنامه ريزي هاي اصولي و عملياتي و برگزاري كلاس هاي آموزشي نسبت به اطلاع‌رساني به خانواده ها و اقشار مختلف مردم اقدام شود.

وي با بيان اينكه توجه به محورهاي اجتماعي يكي از مولفه هاي مهم و تاثير گذار براي مقابله با پديده شوم اعتياد است اضافه كرد: براي مبارزه ريشه‌اي با پديده اعتياد بايد از اهرم‌هاي اجتماعي مانند خانواده ،فضاهاي عمومي ، تفريحي و ديگر نهادهاي اجتماعي كمك بگيريم و با مردم ارتباط مثبتي داشته باشيم.

فرماندار نهاوند در ادامه به مساله كشت خشخاش و شاهدانه كه در حاشيه برخي از مزارع اين شهرستان كشت ميشود اشاره كرد و افزود: براي پيشگيري از وقوع چنين مساله اي بايد نيروي انتظامي با كمك بسيج هنگام فصل كشت محصولات گشت زني هاي لازم را در اين زمينه داشته باشند .

وي افزود: همچنين كميته فرهنگي و پيشگيري از مصرف مواد مخدر بايد با هماهنگي شوراهاي روستا با اهالي و كشاورزان هر منطقه جلساتي برگزار كند و اتحاديه اصناف نيز بايد از تراكتور داران تعهد بگيرد كه نسبت به كشت خشخاش اقدامي نكنند.

وي همچنين از بخشداران خواست كه با كميته هاي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر ارتباط لازم را داشته باشند و مصوبات آنها را در سطح منطقه خود عملياتي سازند .

شهرستان نهاوند با دارا بودن جمعيت بيش از 190 هزار نفر در 105 كيلومتري جنوب استان همدان قرار دارد.

576/7526