۲۲ آبان ۱۳۹۳، ۱۳:۵۱
کد خبر: 81385083
T T
۰ نفر
سردار شهید نعمت شیرزادی فرمانده شجاع جبهه های جنگ

قصرشیرین - ایرنا - سردار شهید 'نعمت شیرزادی' فرمانده شجاع جبهه های نبرد در شهریور ماه سال 1338 در خانواده ای مذهبی در شهرستان گیلانغرب دیده به جهان گشود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وی پس از طی دوران كودكی و نوجوانی و تحصیل در كنار خانواده با شروع جنگ تحمیلی در سال 59 به ندای رهبر خود لبیك گفت و درهمان روزهای نخست شكل گیری سپاه وارد این تشكیلات مردمی شد.

این سردار شهید در روزهای نخست و آغازین جنگ تحمیلی به لحاظ لیاقت و درایتی كه از خود نشان داد، بنا به درخواست شهید 'خوشروان' فرمانده وقت بنا شد تا در غیاب آن، جانشینی وی در امور مربوط به جبهه و جنگ را بر عهده بگیرد.

سردار شیرزادی در مدت زمانی اندك به علت مهارت های خاص اطلاعاتی و عملیاتی كه زبانزد عام و خاص بود، مسوولیت های مختلفی نظیر فرماندهی گردان محور آوزین، فرماندهی محور عملیات و توپخانه 106 میلیمتری را به عهده گرفت تا آنجاییكه در عملیات بزرگ مطلع الفجر نقش مهمی را ایفا كرد.

این سردار دلاور در عملیات مطلع الفجر در تپه معروف به كرجی ها بشدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد و پس از بهبودی دوباره به میان همرزمانش برگشت و در یك ماموریت حساس موفق شد به پشت جبهه و خاكریز دشمن نفوذ كند و چهار افسرعراقی را اسیر كند.

این سردار شهید به پاس این رشادت، توفیق دیدار در محضر امام را كسب كرد و با اصرار خانواده با وجود میل باطنی راضی به انجام ازدواج شد، ازدواجی كه هرگز به عروسی ختم نشد و در ایامی كه می بایست در كنار همسر و خانواده خود می بود با اینكه برای مراسم عروسی مرخصی گرفته بود به لحاظ ضرورت و درخواست فرماندهی وقت سپاه حضور در جبهه را ترجیح داد.

سردار شهید نعمت شیرزادی سرانجام در23 تیر ماه سال 64 حین شناسایی میادین مین در محور تاجیك به درجه رفیع شهادت نایل آمد تا در گلزار شهدای گیلانغرب در كنار دیگر همرزمانش آرام گیرد.

'محمد شیرزادی' می گوید: برادرم به یك نكته در امر فرماندهی اعتقاد خاص داشت و آن اینكه یك فرمانده نظامی باید در كنار نیروهای خود در خط مقدم بجنگد.

این شهید بارها با پاهای تاول زده سنگرهای دشمن را جا می گذاشت خواب را بر آنها تلخ می كرد و پیچیده ترین نقشه های نظامی را طراحی می كرد.

تواضع، جدیت و تیزبینی در انجام امور از خصوصیات بارز و برجسته این شهید والامقام بود. در عبادت همواره با خلوص كامل عمل می كرد و گاهی حقوق دریافتی را هم به مستمندان می بخشید.

2501/567/7398