۲۲ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۲۲
کد خبر: 81384806
T T
۰ نفر

اعتماد در يك نگاه

۲۲ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۲۲
کد خبر: 81384806
اعتماد در يك نگاه

تهران- ايرنا- روزنامه ي اعتماد در شماره ي روز پنجشنبه تيترهاي «پاسخ ايران به نامه هاي اوباما» و «نقاش محبوب دولت ها نبودم، نقاش مردمم» را انتخاب كرد.

اين روزنامه تيتر يك را به عنوان پاسخ ايران به نامه هاي اوباما، اختصاص داد و نوشت: از خبر ارسال نامه نزديك به يك هفته گذشت تا بالاخره روز گذشته دبير شوراي عالي امنيت ملي دريافت آن را تاييد كرد. نامه اواسط ماه گذشته ارسال شده بود و به گواه رسانه ها چهارمين نامه يي بود كه باراك اوباما در سال هاي اخير براي رهبري نوشته بود. خبر تاييد نامه را علي شمخاني داد. سابقه نامه نگاري هاي رييس جمهور امريكا: را چندين ساله خواند و از يك موضوع مهم ديگر هم خبر داد. «پاسخ» به نامه نگاري هاي رييس جمهور ايالات متحده امريكا: خبري كه شايد براي نخستين بار باشد كه مطرح مي شود.

روزنامه ي اعتماد در گفت وگو با «آيدين آغداشلو» به مناسبت برگزاري نمايشگاه نقاشي پس از ٣٩ سال با انعكاس موضوع نقاش محبوب دولت ها نبودم، نقاش مردمم، نوشت: دفعه اولي نبود كه به خيابان سهروردي و كوچه لشگري مي رفتيم تا پاي صحبت هاي مرد نقاش و روشنفكر زمانه بنشينيم، دفعه اولي نبود كه راه پله ها را پايين مي رفتيم و در مسيرش پرتره هاي جواني «آيدين آغداشلو» و «شميم بهار» را تماشا مي كرديم تا مردي كه هميشه محبوب هنرمندان بوده در را باز كند و پذيرايمان شود، ما روي صندلي هاي روبه روي ميز و او پشتِ ميزِ كارش بنشيند و گفت وگو كنيم. آغداشلو در بخشي از صحبت هايش گفت: من هيچ وقت نقاش محبوب دولت ها نبودم، نقاش محبوب مردم بودم.

اين روزنامه با برجسته كردن عنوان با «مشكل داخلي» پاي ميز مذاكره نياييد، نوشت: رييس جمهوري با اشاره به پايان مذاكرات ايران با ١+٥ در مسقط عمان گفت: اگر يكي از كشورهاي عضو گروه ١+٥ مشكلاتي در داخل دارد و در انتخاباتي برنده يا بازنده شده است، به ما ربطي ندارد و هر كشوري بايد مشكلات داخلي اش را در درون خود حل كند. حسن روحاني صبح چهارشنبه در جلسه هيات دولت با بيان اينكه مذاكرات تا تاريخ سوم آذر در سطوح ديگر ادامه خواهد يافت، گفت: به ملت شريف ايران عرض مي كنم كه تيم مذاكره كننده كشورمان همانند گذشته بر مبناي مصالح و حقوق مردم بر سر ميز مذاكرات حاضر شده و البته نگراني هاي منطقي را نيز مد نظر قرار داده و با آژانس همكاري شفاف داشته است.

مجلس به بلاتكليفي وزارت علوم پايان دهد، تيتر ديگر روزنامه ي اعتماد است. معاون پارلماني رييس جمهور با بيان اينكه دولت براي معرفي گزينه پيشنهادي وزارت علوم به مجلس برنامه ريزي گسترده يي كرده است، شايعه درخواستش از رييس جمهور براي معرفي فرد ديگري به جاي دانش آشتياني را تكذيب كرد. وي ادامه داد: انتظار مردم از نمايندگان اين است كه در شرايط حساس كنوني بيشتر به دولت كمك كنند، به تعبير مقام معظم رهبري، دولت ميان ميدان اجرايي كشور است و رفع مشكلات مردم، مشكلات اقتصادي و همچنين مذاكرات هسته يي امروز بر دوش دولت قرار دارد، دانشگاه ها مدتي است كه به نوعي از حيث مديريت عالي دچار بلاتكليفي شده اند و اميدوارم نمايندگان به اين خواست مردم پاسخ مثبت دهند و با راي خوبي كه به دانش مي دهند اين وزارتخانه را از بلاتكليفي خارج كنند.



**م.ش**9131
۰ نفر