۲۲ آبان ۱۳۹۳، ۹:۵۹
کد خبر: 81384699
T T
۰ نفر
وزنه بردار كرمانشاهي براي كسب مدال طلاي جهان به جنگ پولاد سرد مي رود

كرمانشاه - ايرنا - مسابقات وزنه برداري قهرماني جهان در حالي عصر امروز (پنجشنبه) در دسته 85 كيلوگرم پيگيري مي شود كه كيانوش رستمي وزنه بردار كرمانشاهي براي كسب مدال طلاي اين مسابقات بايد به جنگ با پولاد سرد برود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، كيانوش رستمي از ساعت 16:30 دقيقه عصر امروز (22 آبان) به روي تخته خواهد رفت تا با 46 وزنه بردار ديگر از كشورهاي مختلف دنيا به رقابت بپردازد.

رستمي در حالي امروز به جنگ با پولاد سر مي رود تا مدال طلاي سال 2011 خود را پس از سه سال تكرار كند كه تا امروز هيچكدام از وزنه برداران كشورمان موفق به كسب مدال نشده اند.

پيش از آغاز مسابقات، ورودي ورزشكاران حاضر در هشتاد و يكمين دوره مسابقات وزنه برداري قهرماني جهان اعلام شد كه براين اساس در دسته 85 كيلوگرم، كيانوش رستمي با ركورد ورودي 391 كيلوگرم بالاتر از همه مدعيان اين وزن در صدر قرار دارد.

بعد از كيانوش رستمي، ايوان ماركوف از بلغارستان با ركورد ورودي390، تائو تيان از چين، الوگبك عليموف از ازبكستان و فواد عبدالعظيم از مصر هر سه با ركورد ورودي 380 در رده هاي بعدي قرار دارند.



*** هم مدال طلا را مي خواهم و هم ركورد جهان را



وزنه بردار كرمانشاهي دسته 85 كيلوگرم كشورمان در آستانه آغاز پيكارش در مسابقات قهرماني جهان، از انگيزه هاي بالايش براي كسب مدال طلا حرف زد و گفت: به قزاقستان آمده ام تا بهترين اتفاق ها را براي خودم رقم بزنم تا با دعاي خير مردم بار ديگر ضمن كسب مدال طلا به ركورد دنيا حمله كنم.

وي افزود: من آخرين بار سال 2011 قهرمان جهان شدم و حالا با گذشت سه سال آماده ام تا مقام قهرماني خود را تكرار كنم و اميدوارم به آن برسم.

رستمي با بيان اينكه سطح رقابتهاي هشتاد و يكمين دوره مسابقات جهاني بالاست، خاطرنشان كرد: پنج رقيب سرسخت دارم كه همگي عنوان دار جهان و المپيك هستند، بدون شك حضور اين مدعيان باعث جذاب تر شدن رقابتهاي دسته 85 كيلوگرم شده و به من هم انگيزه بيشتري مي دهد

وي در پايان و با بيان اينكه مدال گرفتن در چنين فضايي ارزشش بسيار بيشتر از وقتي است كه رقيبي وجود ندارد، گفت: آنچه برايم از همه مهمتر خواهد بود اين است كه با تمركز بالا روي تخته جهاني حاضر شوم چرا اين تمركز مرا به هدفم نزديك خواهد كرد.

7458/567