۲۲ آبان ۱۳۹۳، ۸:۲۵
کد خبر: 81384593
T T
۰ نفر
حاشيه هاي سفرنامه «سلامت و اميد» به نورآباد

خرم آباد - ايرنا - سفرنامه «سلامت و اميد» با هدف ارايه خدمات پزشكي و بهداشتي در سومين روز از سومين سفر خود امروز(چهارشنبه) وارد شهرستان نورآباد استان لرستان شد.

به گزارش ايرنا، در اطراف محل برگزاري اين مراسم، سازمان هلال احمر با استقرار بيش از 20 چادر، خدمات پزشكي و بهداشتي به مردم منطقه ارايه مي كنند.

اين خدمات شامل تخصص هايي چون پزشك عمومي، زنان و زايمان، دندانپزشكي، متخصص كودكان و پزشك عمومي است.

با توجه به ازدحام جمعيت در برابر اين چادرها داوطلبان هلال احمر تا ساعت 21 اقدام به ارايه خدمات پزشكي و بهداشتي به مراجعه كنندگان مي كنند.

برنامه اين سفرنامه در فضاي سبز ميدان امام(ره) نورآباد با حضور حجت الاسلام والمسلمين «سيدجعفر هاشمي نژاد» امام جمعه نورآباد، «فرح ناز رافع» رييس سازمان داوطلبان جمعيت هلال احمر و جمعي از مقامات محلي با حضور بيش از دو هزار نفر از اهالي اين شهر و روستاهاي اطراف برگزار شد.

در پشت جايگاه، اجراي برنامه تصوير حرم امامزاده ابراهيم(ع) از نوادگان امام موسي كاظم (ع) و از مكان هاي زيارتي نورآباد به همراه كوله پشتي سفرنامه «سلامت و اميد» به عنوان نشان اين سفرنامه نصب شده بود.

پرچم هاي كوچك هلال احمر كه در دستان مردم قرار داشت و هنگام پخش سرود جمهوري اسلامي از سوي آنان تكان داده مي شد، جلوه خاصي به مراسم بخشيده بود.

اين مراسم با تلاوت آياتي از قرآن مجيد و پخش سرود جمهوري اسلامي آغاز شد.

حضور شماري از روحانيون نورآباد در حاليكه كاورهاي داوطلبان هلال احمر را بر تن داشتند براي حاضران جالب توجه بود.



استان لرستان داراي 40 هزار نفر داوطلب شناسنامه دار است.

امين زارعي يكي از مخترعان نورآبادي كه چندين اختراع را از جمله ساخت يك موتورسيكلت قوي به ثبت رسانده در اين مراسم مورد تقدير و تشويق مردم قرار گرفت.

به گفته وي اين موتورسيكلت قادر است تا دو دستگاه خودروي پژو را با خود بكشد.

در اين مراسم همچنين چهار نفر از خيرين نورآباد با حضور در جايگاه مراسم اقدام به اهداي كمك هاي نقدي به ارزش 10 ميليون ريال براي هزينه در حوزه سلامت و كمك به ساخت خانه سلامت در مناطق نورآباد و اطراف آن و همچنين دو نفر از آنان اقدام به اهداي دو قطعه زمين 200 متري براي ساخت پايگاه امداد جاده اي و خانه سلامت كردند.

تواشي و همخواني شعر به مناسبت ماه محرم و مداحي به همين مناسبت از بخش هاي ديگر برنامه بود.

يكي ديگر از اهداف برگزاري سفرنامه «سلامت و اميد» جذب داوطلبان هلال احمر براي فعاليت هاي نوع دوستانه و بشردوستانه است.

در جريان برگزاري برنامه سفرنامه «سلامت و اميد» در سه شهر پل دختر، كوهدشت و نورآباد داوطلبان مزبور عهده دار برگزاري مراسم بودند.

قرار است فردا(پنجشنبه) سفرنامه «سلامت و اميد» در آخرين مرحله از اجراي برنامه هاي خود به شهرستان اليگودرز سفر كرده و برنامه هاي خود را در اين شهر نيز اجرا كند.

سفرنامه «سلامت و اميد» از 19 تا 22 آبان ماه در چهار شهرستان استان لرستان حضور يافته و اهداف خود را دنبال مي كند.

سفرنامه «سلامت و اميد» پيشتر با حضور در استان هاي گلستان و اصفهان خدمات خود را به مردم محروم اين استان ها ارائه كرده بود.

سازمان داوطلبان هلال احمر با هدف پيشگيري و در جهت كمك به افزايش سلامت جامعه اين سفرنامه را در مناطق و روستاهاي محروم كشور راه اندازي كرده است.

مقصد چهارمين دوره سفرنامه «سلامت و اميد» استان كرمانشاه و پنجمين دوره آن استان ايلام است.