۲۲ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8138268
T T
۰ نفر

دیدار رییس جمهور مصر با شاه اردن در بندر عقبه

۲۲ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8138268
دیدار رییس جمهور مصر با شاه اردن در بندر عقبه ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/12/22 سیاسی.اردن.خارجی.مصر امان - حسنی مبارک رییس جمهور مصر روز پنجشنبه در بندر عقبه واقع در جنوب اردن با عبدالله دوم دیدار و گفت وگو کرد.
به گزارش ایرنا به نقل از بیانیه دربار پادشاهی اردن ، مبارک و عبدالله دوم در این دیدار بر ضرورت تحقق همبستگی عربی و مقابله با چالش های مشترک تاکید کردند.
رییس جمهور مصر و شاه اردن در این دیدار که با حضور شماری از مسوولین بلند پایه اردن و مصر برگزار شد؟ توافق کردند هماهنگی و مشاوره میان دو کشور را برای نزدیک کردن مواضع اردن و مصر به منظور مقابله با چالشها؟ گسترده تر کنند.
بر اساس این گزارش رییس جمهور مصر و شاه اردن همچنین بر علاقه مندی خود نسبت به عمیق تر کردن همکاری عربی تاکید کردند.
مبارک در این دیدار شاه اردن را نسبت به تلاش های مصر برای تحقق آشتی ملی فلسطینیان از طریق گفت و گوهای قاهره آگاه کرد.
رهبران اردن و مصر بر اهمیت تحقق توافق فلسطینیان تاکید و اعلام کردند که این توافق به مساله فلسطین به عنوان یک مساله مرکزی خدمت می کند و باعث می شود که آرزو و آمال ملت فلسطین برای جهت دستیابی به حقوق مشروع و برپایی کشور مستقل فلسطینی، تحقق یابد.
مبارک همچنین در این دیدار درخصوص نتایج دیدار سران چهار کشور عربی که دیروز با حضور سران مصر ، سوریه ، عربستان و کویت در ریاض پایتخت عربستان تشکیل شد گزارشی ارایه کرد و گفت: هدف این دیدار آغاز یک مرحله جدید از همکاری و خدمت به مسایل عربی بود .
در این مذاکرات ناصر اللوزی رییس دربار، ایمن الصفدی مشاور شاه ، ناصر جوده وزیر خارجه ؟ سرتیپ محمد الرقاد رییس سازمان اطلاعات اردن و همچنین احمد ابوالغیط وزیر خارجه ، سرتیپ عمر سلیمان رییس سازمان اطلاعات کل کشور ، زکریا عزمی رییس دفتر ریاست جمهوری و عمرو عبد اللطیف سفیر مصر در امان حضور داشتند.
رییس جمهور مصر پس از پایان این دیدار ، بندر عقبه را به سوی کشورش ترک کرد.
ناصر جوده وزیر خارجه اردن پس از پایان این مذاکرات به خبرنگاران گفت : سفر رییس جمهور مصر به اردن در زمان بسیار مهمی انجام می گیرد به ویژه پس از اینکه وی در دیدار سران چهارگانه در ریاض شرکت کرده و همچنین تلاش های مصر برای تحقق آشتی ملی فلسطینی در قاهره جریان دارد.
جوده افزود : این سفر ثابت می کند که فضای عربی برای برگزاری نشست سران عرب که در پایان ماه مارس جاری در دوحه پایتخت قطر برگزار خواهد شد؟ مناسب شده است .
ابوالغیط وزیر خارجه مصر نیز گفت: دیدار مسوولین دو کشور به طور دوره ای و در سطح رهبران دو کشور به منظور مشاوره درباره اوضاع کلی عربی و بررسی روابط دو جانبه انجام می گیرد.
خاورم 1501**240** شماره 125 ساعت 21:44 تمام
۰ نفر