۱۹ آبان ۱۳۹۳، ۱۵:۱۹
کد خبر: 81381047
T T
۰ نفر

بيش از 95 درصد مردم سرپل ذهاب باسواد هستند

۱۹ آبان ۱۳۹۳، ۱۵:۱۹
کد خبر: 81381047
بيش از 95 درصد مردم سرپل ذهاب باسواد هستند

قصرشيرين - ايرنا - رييس اداره نهضت سوادآموزي سرپل ذهاب گفت: هم اكنون بيش از 95 درصد مردم اين شهرستان در گروههاي سني 10 تا 49 سال باسواد هستند.

'عبدالرضا محمدي' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، شمار بيسوادان در گروههاي سني 10 تا 49 سال اين شهرستان براساس سرشماري سال 1390 را هفت هزار و 683 نفر و درصد افراد باسواد در اين گروههاي سني را برابر با 3/86 درصد اعلام كرد و افزود: با تلاش ها و اقدامات صورت گرفته در چند سال اخير نرخ باسوادي در سرپل ذهاب افزايش چشمگيري يافته است.

وي اظهار داشت: اين نهاد در سال جاري با هدف افزايش نرخ باسوادي در اين شهرستان با مشاركت بسيج سازندگي، سپاه پاسداران، شوراي اسلامي، كانون فرهنگي و هنري مساجد، مكتب القرآن و مديران مدارس حدود 500 نفر از بيسوادن را زيرپوشش قرار داده است تا با ارايه آموزش هاي لازم، اين افراد از سواد كافي برخوردار شوند.

وي با اشاره به اهميت موضوع سوادآموزي از ديدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامي و همچنين از منظر اعتقادي و ديني، تصريح كرد: ماموريت بزرگ همه پيامبران الهي تعليم و تربيت انسان براي رسيدن به كمال حقيقي است و از سوادآموزي بعنوان علم و هنر و كمك به افراد بيسواد براي آموختن چيزهاي كه او را به كمال حقيقي مي­رساند، نام برد.

رييس اداره نهضت سواد آموزي سرپل ذهاب با اشاره به بخش­هايي از پيام تاريخي امام خميني در هفتم ديماه سال 58 و همچنين منويات رهبر معظم انقلاب اسلامي در ارتباط با كاهش نرخ بيسوادي گفت: تحقق اين مهم نيازمند تعامل و همكاري بيش از پيش دستگاههاي اجرايي شهرستان و همچنين مشاركت مردمي است.

محمدي افزود: سوادآموزي در كاهش ناهنجاري هاي اجتماعي نقش بسزايي دارد و بسياري از معضلات و مشكلات در بخش هاي مختلف ناشي از بيسوادي است.

سرپل ذهاب در غرب استان كرمانشاه بيش از 85 هزار نفر جمعيت دارد.ك/3

2501/567