۲۱ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8138078
T T
۰ نفر

رییسان جمهور سوریه و مصر وارد عربستان شدند

۲۱ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8138078
رییسان جمهور سوریه و مصر وارد عربستان شدند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/12/21 سیاسی.سیاسی.سیاسی.سیاسی ریاض - بشار اسد رییس جمهور سوریه و حسنی مبارک رییس جمهور مصر روز چهارشنبه با هدف شرکت در نشست سه جانبه مصر ، عربستان و سوریه وارد ریاض پایتخت عربستان شدند و مورد استقبال رسمی عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان قرار گرفتند .
به گزارش ایرنا در این نشست که به ابتکار پادشاه عربستان برگزار می شود قرار است سران سه کشور اهم تحولات منطقه ای و بین المللی به ویژه بحران فلسطین ،اوضاع سیاسی لبنان و راهکاه های اجرایی همگرایی عربی را به عنوان سه محور مهم مورد بحث و بررسی قرار دهند .
در این نشست همچنین قرار است سران سه کشور راه های تحکیم وحدت جهان عرب را پیش از برگزاری اجلاس سران عرب که قرار است اواخر ماه جاری میلادی در دوحه قطر برگزار شود مورد تبادل نظر قرار دهند .
به اعتقاد آگاهان سیاسی ، دمشق به دلیل نزدیکی و هم پیمانی با ایران می تواند با توجه به شرایط فعلی جهان عرب به عنوان یک پل ارتباطی نقش سازنده ای در حل بحران های منطقه ای به ویژه جهان عرب داشته باشد .
این نشست در ادامه اظهارات پادشاه عربستان در اجلاس سران عرب که اواسط ژانویه در کویت برگزار شد تشکیل می شود .
در آن اجلاس ملک عبدالله از سران شرکت کننده خواست ضمن کنار گذاشتن اختلافات در جهت رفع مشکلات و تحکیم مواضع کشورهای عربی در برخورد با چالش های منطقه ای گام بردارنند .
سفر سعود الفیصل وزیرخارجه عربستان به سوریه و دیدار وی با بشار اسد رییس جمهوراین کشور و دیگر مقامات سیاسی سوریه راه را برای تشکیل چنین اجلاسی فراهم کرده است .
براساس گزارش های دریافتی قرار است در حاشیه این نشست نیز وزیران خارجه سه کشور تشکیل جلسه دهند .
خاورم ** 1373**320 شماره 172 ساعت 17:19 تمام
۰ نفر