۲۰ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8137872
T T
۰ نفر
درعملیات انتحاری در بغداد دو کادر رسانه ای کشته و 4 تن زخمی شدند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/12/20 سیاسی.خارجی.بغداد.انفجار بغداد - درجریان عملیات تروریستی انتحاری روز سه شنبه در ابوغریب در حومه بغداد، یکی از خونین ترین روزها برای خبرنگاران طی شش سال گذشته در عراق رقم خورد و طی آن دستکم دو تن از کادر رسانه ای کشته و چهار تن زخمی شدند.
در این عملیات انتحاری خبرنگار و تصویربردار شبکه البغدادیه شبکه ای که منتظر الزیدی خبرنگار دیگر آن در آخرین روزهای ریاست بوش بر کاخ سفید، کفش هایش را به صورت رییس جمهور اشغالگر آمریکا پرتاب کرد، به قتل رسیده اند.
حیدر هاشم خبرنگار البغدادیه و صهیب عدنان تصیربردار این شبکه در همان لحظات اول جان باختند.
دراین عملیات انتحاری همچنین ابراهیم الکاتب خبرنگار، رائد قاسم تصویربردار، عدی منذر دستیار فیلمردار و فوزی عیدان از عوامل فنی شبکه تلویزیونی العراقیه ، زخمی شده اند.
با اینحال منابع بیمارستانی گفته اند که حال ابراهیم الکاتب وخیم است در آخرین گزارش های رسمی منتشره در خصوص تعداد تلفات عملیات تروریستی انتحاری در اجتماع رییسان عشایر و مسوولان امنیتی در ابوغریب ، آمارهای متفاوتی اعلام شده و هنوز بطور دقیق مشخص نیست که چند خبرنگار رسانه ها در میان حدود 70 تا 80 قربانی حادثه امروز کشته و زخمی شده اند.
فرد انتحاری هنگامی خود را در میان اجتماعی سران عشایر منفجر کرد که قرار بود آنان به همراه مقامات امنیتی و سیاسی در بازار و محلات ابوغریب یک راهپیمایی سملبیک در چارچوب آشتی ملی برگزار کنند.
برخی منابع از کشته شدن دستکم 28 تن در این عملیات تروریستی خبر داده اند ، حال آنکه برخی منابع خبری رسانه ای نیز تعداد کشته شدگان حادثه امروز را 35 تن اعلام کرده اند.
اوضاغ امنیتی بغداد که طی شش ماه گذشته بهبود قابل ملاحظه ای یافته بود، از دو روز گذشته با چندانفجار باردیگر دستخوش التهاب شده است .
انفجار روز یکشنبه در مقابل دانشکده پلیس بغداد 25 کشته و حدود 40 زخمی برجا گذشت .
امروز شهر بغداد دوبار دیگر نیز شاهد عملیات تروریستی بود.
یک انفجار در منطقه صالحیه در مرکز بغداد و در مقابل مقر اتحادیه میهنی کردستان عراق به رهبری جلال طالبانی ، رخ داد و مکان انفجار دیگر هنوز مشخص نیست .
درخصوص جزییات این انفجارها گزارش رسمی در بغداد منتشر نشده است .
اوج گیری انفجارهای پرتلفات در پایتخت عراق در حالی است که مقامات و رهبران عراقی اعلام کرده اند که ارتش و پلیس این کشور توانانی به دست گرفتن مسوولیت های امنیتی را با خروج نیروهای آمریکایی از کشورشان کسب کرده اند.
خاورم ** 1770 1373** شماره 224 ساعت 19:02 تمام
۰ نفر