۲۰ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8137850
T T
۰ نفر
نمایشگاه بین المللی ساختمان و مبل با حضور ایران در تاشکند گشایش یافت ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/12/20 اقتصاد.ازبکستان.ایران تاشکند - دهمین نمایشگاه بین المللی ساختمان و ششمین نمایشگاه بین المللی مبل با حضور 108 شرکت از شانزده کشور جهان از جمله ایران روز سه شنبه در تاشکند پایتخت ازبکستان گشایش یافت.
به گزارش ایرنا، جمهوری اسلامی ایران با 10 شرکت ایرانی بزرگ ترین شرکت کننده خارجی از نظر مساحت غرفه ها و تعداد شرکت کننده در این نمایشگاه است .
محمد کشاورز زاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان در مراسم افتتاح این نمایشگاه ضمن بازدید از غرفه های شرکت های ایرانی گفت: روابط اقتصادی و بازرگانی جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان در سال های اخیر از رشد روز افزون برخوردار شده و حضور 10 شرکت ایرانی در نمایشگاه های بین المللی ساختمان و مبل تاشکند نشانه بارز آن است.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در زمینه ساختمان سازی و تولید مصالح ساختمانی از امکانات وسیع برخوردار است و می تواند در رشد اقتصادی ازبکستان سهم بزرگی داشته باشد.
کشاورززاده اظهار داشت: با توجه به این که امسال به عنوان سال رشد و فراوانی روستاها در ازبکستان اعلام شده و نیز دو هزار و دویستمین سال ایجاد شهر تاشکند گرامی داشته می شود در ازبکستان ساخت و ساز و عمران زیاد خواهد شد.
وی گفت: شرکت های ایرانی می توانند در این زمینه ها با همکاران ازبکی ارتباط گسترده ای داشته باشند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان ابراز اطمینان کرد که این نمایشگاه ها به رشد همکاری های اقتصادی، بازرگانی و صنایع دو کشور برادر و دوست ایران و ازبکستان کمک خواهد کرد.
محمد تقی خالیه رییس گروه شامل سه شرکت ایرانی احسان، آریا و نوآواران نیز در این نمایشگاه گفت: شرکت های مزبور در زمینه تولید کاشی کف، دیوار و گرانیت فعالیت می کنند.
وی افزود: ما با هدف بازاریابی در ازبکستان در این نمایشگاه حضور یافتیم و اطمینان داریم که دولت این کشور در این زمینه از شرکت های ایرانی حمایت می کند.
وی گفت:با توجه به این که با مردم ازبکستان اشتراکات فرهنگی و دینی داریم ، امیدواریم بازارهای خوبی در ازبکستان و نیز کشورهای همسایه آن مانند تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان و ترکمنستان برای محصولات خود ایجاد کنیم .
آرش قاسمی مدیر فروش شرکت فراوند آسیا نیز گفت : این شرکت تولیدکننده درب و پنجره های دوجداره از نوع پی وی سی است و در این نمایشگاه برای بازاریابی و همکاری با برادران ازبک حاضر شدیم.
وی افزود: شرکت ما در تلاش است تا چند کارگاه تولیدی و انتقال فناوری این صنعت را برای سرمایه گذران ازبکستان ایجاد و مواد اولیه آنها را تامین کند.
وی گفت: اگر هزینه های گمرکی کاهش یابد محصول تمام شده شامل درب و پنجره از نوع پی وی سی را می توان به کشور ازبکستان صادر کرد.
امید پورعباسیان معاون بازرگانی شرکت پشم شیشه ایران نیز گفت که این شرکت تولیدکننده عایق های حرارتی ، صوتی ،پشم شیشه، عایق لوله و عایق ایزوگام است و تمایل دارد در ازبکستان خط تولید مشترک را راه اندازی کند.
شرکت های ایرانی در نمایشگاه ازبکستان انواع کاشی ، روکش های تزیینی، سنگ های طبیعی تزیینی، شیرآلات، لوله، سرامیک و عایق های مختلف را عرضه کرده اند.
این نمایشگاه که با همکاری وزارت روابط اقتصادی و بازرگانی ازبکستان، کمیته دولتی معماری و ساختمان، شرکت سهامی مصالح ساختمانی ازبکستان، شهرداری تاشکند و اتاق بازرگانی و صنایع ازبکستان برگزار شده و به مدت چهار روز به کار خود ادامه خواهد داد.
آساق 305/1436** شماره 202 ساعت 16:59 تمام
۰ نفر