۱۵ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۳۱
کد خبر: 81376190
T T
۰ نفر
مواضع رهبری و دولت دشمن را مجبور به مذاكره با ایران كرده است

قم - ایرنا - مشاور وزیر امور خارجه در امور خاورمیانه گفت: قدرت جبهه مقاومت و مواضع رهبر معظم انقلاب و دولتمردان ما دنیا را به این نتیجه رسانده است كه نمی توان با زبان زور با ایران سخن گفت و دشمنان مجبور به مذاكره و گفت و گو هستند.

به گزارش ایرنا، 'غضنفر ركن آبادی' روز پنجشنبه در همایش بررسی تحولات غرب آسیا، در قم ابراز داشت: باید با قدرت و قوت تمام ایستاده و از مواضع جمهوری اسلامی در برابر دشمنان دفاع كرد.

وی افزود: به نظامی كه این چنین آبرویی را برای تك تك ایرانیان در جهان بوجود آورده است افتخار كنیم تا دشمن به این نتیجه برسد كه محاصره و تحریم هیچ نتیجه ای برای او ندارد.

وی بیان داشت: این كه قدرت های 1+5 دور هم می نشینند و حرف رقیب خود را می شنوند پیروزی بزرگی است كه نصیب ما شده است و جمهوری اسلامی این قدرت را دارد كه رودر رو با قدرت های جهان شده و حرف خود را بزند.

مشاور وزیر امور خارجه در ادامه، وجود ذخائر غنی نفت و گاز در خاورمیانه را زمینه ای برای طمع اندوزی و برنامه ریزی مستكبران غرب برای این منطقه ذكر كرد و افزود: خاورمیانه منطقه ای غنی از ذخائر انرژی و نفتی است و موج اسلام خواهی اهمیت زیادی به آن داده است تا شاهد طمع همیشگی قدرت های خارجی نسبت به آن باشیم و پیروزی انقلاب اسلامی ایران در طمع اندوزی مستكبران به خاورمیانه تاثیر بسیاری داشته است.

ركن آبادی گفت: شرایط امروز خاورمیانه بسیار مهم است و به عنوان افراد ایرانی، مسلمان و پیش رو در تحقق اهداف عالیه انقلاب اسلامی شاهد توفیق های روزافزون جمهوری اسلامی هستیم.

سفیر سابق ایران در لبنان گفت: ایران اسلامی می خواهد عدالت را در صحنه منطقه حاكم كرده و به فریاد مظلومان و مستضعفان برسد و این طرح با دنیا طلبی مستكبران سازگار نیست، از این رو شاهد توطئه های مختلف بر علیه نظام جمهوری اسلامی بوده ایم.

ركن آبادی همچنین اظهار داشت: طرح یهودی سازی قدس از سال های سال مطرح بوده است و امروز شاهد استمرار حركت استقلال خواهی مردم فلسطین با توجه به شكست های پی در پی اسراییلی ها هستیم تا رژیم منحوس صهیونیستی نابود شود.

وی گفت: رهبری مدبرانه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب كشتی ایران در منطقه را رهبری كرده است و امروز باثبات ترین كشور منطقه هستیم و این در حالی است كه تمام نظام سلطه در برابر ایران اسلامی صف آرایی كرده اند.

ركن آبادی با اشاره به اینكه آمریكا و انگلیس در تمام جهان به دنبال تامین امنیت اسراییل هستند ،بیان داشت: اسراییل 66 سال است كه از بحران هویت، مشروعیت و امنیت رنج برده و در تلاش برای تثبیت موجودیت خود است و با این وجود ایران با كمترین امكانات در برابر زورگویی مستكبران ایستاده است.

وی افزود: اكنون در مرحله ای به سر می بریم كه باید از همه وجدان های بیدار پرسید كه ایالات متحده و سازمان های بین المللی و امنیتی دنیا كه امروز ژست ضد داعش را گرفته اند به كدامیك از موازین بین المللی پای بند هستند و حمله به عراق و افغانستان با كدام مجوز شورای امنیت صورت گرفت.؟

مشاور وزیر امور خارجه گفت: ائتلاف مضحك ضد داعش بر اساس كدام مجوز بین المللی سوریه را بمباران می كند و اگر امروز ما در صحنه بین المللی قوی نباشیم قدرت های اصلی دنیا در مذاكرات سخن ما را نخواهند شنید.

ركن آبادی گفت: طرح هدف قرار دادن جمهوری اسلامی همواره در دستور كار دشمنان ما بوده است و در حین مذاكرات هم گزینه ها روی میز است و هدف دشمن نابودی كامل مقاومت در لبنان، فلسطین، شكست سوریه و سپس حمله سرنوشت ساز علیه جمهوری اسلامی ایران است.

وی حفظ وحدت، همبستگی و ولایتمداری در كشور را بسیار مهم دانست و افزود: برای این كه نشان دهیم در موضع حق قرار داریم باید وحدت خود را حفظ كنیم تا با عنایت اهل بیت شاهد موفقیت های بیشتر كشورمان باشیم.

وی گفت: ایران رهبری جبهه مقاومت را بر عهده دارد و این جبهه در هفت مرحله مهم زمانی و تاریخی پشت اسراییل را به عنوان نماینده نظام جهانی سلطه لرزانده و به خاك مالیده است.

سفیر سابق ایران در لبنان ابراز داشت: ایجاد رعب و وحشت از شگردهای داعش در اقدامات جنایتكارانه اش است و اولویت فعلی این گروه كشورگشایی و ایجاد سرزمین است و نیروهای داعش مورد حمایت سازمان های قوی اطلاعاتی جهان است.

وی ادامه داد: فیلم های سر بریدن آمریكایی ها توسط داعش، حساب شده است و هدف ائتلاف ضد داعش آن است كه نظم نوین جهان به نفع جبهه مقاومت به رهبری ایران را بشكند و هدف دیگر جلوگیری از تحقق نظم نوین جهانی است.

وی بیان داشت: دیگر هدف ائتلاف ضد داعش، تضعیف داعش و نه نابودی آن است و آمریكا و كشورهای غربی به دنبال ایجاد جنگ در منطقه و فروش امكانات نظامی و دریافت پول های نفت برای فروش تسلیحات و ادامه حیات خود هستند.

همایش بررسی تحولات غرب آسیا، امروز به همت بسیج كارمندان سپاه علی ابن ابیطالب و با حضور اعضای بسیج كاركنان ادارات با هدف تحلیل آخرین مسائل خاورمیانه در مركز همایش های شهرداری قم برگزار شد.ك/3

7408/1352 / 553
۰ نفر