۱۳ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۳۳
کد خبر: 81374214
T T
۰ نفر
كردستان در عاشورای حسینی صحنه شیفتگی شیعه و سنی است

سنندج - ایرنا - استان كردستان در عاشورای حسینی (ع) صحنه نمایش عشق و ارادت مسلمانان شیعه و سنی استان به حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع ) و شهیدان كربلا است.

به گزارش ایرنا، شیفتگان و دلسوختگان سید و سالار شهیدان و ‎ 72شهید كربلا روز سه شنبه پرده‌ای دیگر از شیدایی و شیفتگی به حماسه آفرینان كربلا به نمایش گذاشتند.

مردم استان كردستان امروز با قطرات لغزان اشك و بر سر و سینه زنان، نشان دادند به آرمانهای حماسه كربلا پایبند هستند.

كردستانی ها در عاشورای حسینی كه امسال با 13 ابان روز ملی استكبار ستیزی همزمان شده ثابت كردند كه در امتداد عاشورای حسینی و حماسه خونین كربلا در دفاع از انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی به عنوان مولود كربلای حسین عزمی راسختر از گذشته دارند.

كربلاییان كردستان نشان دادند كه شیفتگی حسین (ع) ، سنی و شیعه نمی‌شناسد هر كس كه مسلمان است شیدا این امام است و راه سیدالشهداء را می‌پیماید و در این مسیر از ایثار و شهادت ابایی ندارد.

عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع ) در سنندج در قالب دستجات سینه زنی و زنجیرزنی با عبور از خیابانهای شهر در حالیكه مسلمانان اهل سنت با تجمع در مسیر عزاداران، آنان را همراهی می‌كردند در عاشورای حسینی به عزاداری پرداختند.

دستجات عزاداری پس از عبور از خیابانهای شهر در مقابل حسینیه سنندج بر سر و سینه زنان فریاد وای حسین كشته شد سر دادند و اوج شیفتگی را در ظهر عاشورا به نمایش می گذارند.

از ویژگی های بارز عزاداری عاشورای حسینی امسال حضور مشتافانه و عاشقانه جوانان بود كه با حضور در صف دستجات سینه زنی و زنجیر زنی جلوه با شكوهی به عزاداری‌های امسال بخشیده بودند.

حضور زنان در مسیر عبور هیاتهای عزاداری در حالیكه دست كودكان خردسال كفن پوش را در دست داشتند، معنویت و شكوه خاصی به عزاداری عاشورای حسینی در سنندج داده بود.

حضور دختران و پسران جوان سنندجی در بین صفوف عزاداران حسینی برای پخش نذورات بین عزاداران را می‌توان از دیگر ویژگیهای عزاداری امسال در سنندج دانست.

حضورانبوه مسلمانان‌اهل سنت كه از چند ساعت قبل از شروع آیین های عزادارای برای همراهی با هیاتهای عزادار در مسیرعبورهیاتها استقرار یافته بودند شور و شوق خاصی به عزاداران بخشیده و اشك بر دیدگان عزاداران جاری ساخته بود.

تلاش زنان و مردان اهل سنت مستقر شده در مسیر عبور هیاتهای عزاداری برای لمس علم های عزاداری به نیت تبرك و پخش نذورات از دیگر جلوه‌های ارادت مسلمانان اهل سنت كردستان به قیام خونین كربلا و شهیدان كربلا در سنندج بود.

گزارشهای رسیده از سایر شهرستانهای استان كردستان و به خصوص بیجار و قروه نیز حاكی از برگزاری با شكوه آیین های عزادارای و سوگواری عاشورای حسینی است.

در عاشورای حسینی امسال به دلیل تقارن عاشورا با 13 آبان، روز ملی استكبار ستیزی، عزاداران حسینی در شهرهای مختلف استان شعارهای ضد استكباری سر دادند.

عزاداران حسینی در شهرهای مختلف كردستان تسخیر لانه جاسوسی آمریكا بدست دانشجویان پیرو خط امام را در راستای استكبار ستیزی ملت ایران دانستند.ك/4

533/522
۰ نفر