۱۳ آبان ۱۳۹۳، ۹:۳۲
کد خبر: 81374122
T T
۰ نفر
مردم شيعه و سني رضوانشهر و پره سر در سوگ شهداي كربلا عزاداري كردند

رشت - ايرنا - مردم شيعه و سني مناطق مختلف شهرهاي رضوانشهر وپره سر در غرب استان گيلان، با سوگواري براي شهداي كربلا ارادتمندي خود به اهل بيت(ع) را نشان دادند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، رييس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان هاي رضوانشهر و تالش دوشنبه شب در اجتماع بزرگ سوگواران حسيني در مجتمع فرهنگي تربيتي آستان مقدس قم واقع در رضوانشهر گفت: واقعه عاشورا يك حادثه معمولي تاريخي نبود كه پس از مدتي فراموش شود، بلكه يك مكتب و فرهنگي است كه همچون سيلي خروشان همواره حركت بشريت را در برابر ظلم و طاغوت ترسيم مي كند.

حجت الاسلام والمسلمين سيد حامد ميرحسيني اشكوري افزود: دليل زنده ماندن واقعه عاشورا و پويايي اين فرهنگ، وجود شباهت هاي اين واقعه با موضوعات مرتبط با زندگي روزمره ما مي باشد.

وي با اشاره به اين مطلب كه عاشورا سراسر براي ما انسانها درس است، بيان كرد: براي دفاع از دين، انسان بايد همانند حضرت حسين بن علي (ع) از تمام هستي خود بگذرد و در چنين شرايطي عزتمند خواهد بود و هرگز زيربار ذلت نخواهد رفت.

ميرحسيني اشكوري گفت: اقامه نماز مهمترين درس قيام عاشورا است و تنها رمز ماندگاري فرهنگ عاشورا در جامعه با ايستادگي و پايمردي بدست مي آيد.

رييس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان هاي رضوانشهر وتالش خطاب به سوگواران حسيني اين مناطق اعم از تشيع وتسنن گفت: دشمن براي به انحراف كشاندن جامعه ما تمام امكانات خود را بكار گرفته و بايد مراقب اوضاع باشيم و با پرداختن به فرهنگ عاشورا و ولايت، تمام نقشه هاي شوم دشمنان را بي اثر كنيم.

وي بيان كرد: درس ولايتمداري و امامت از ديگر مواردي است كه در كربلا غوغا مي كند و ارادتمندان به اهل بيت (ع) در چنين فضايي بايد درس محبت را از اين مكتب پر نور بياموزند چون عاشورا تجلي عشق و محبت است.

شهرستان رضوانشهر با حدود 80 هزار نفر جمعيت در 70 كيلومتري غرب مركز استان گيلان واقع شده و حدود نيمي از جمعيت اين مناطق را برادران و خواهران اهل سنت شافعي مذهب تشكيل مي دهند.ك/2

695/7293