۱۲ آبان ۱۳۹۳، ۱۶:۱۷
کد خبر: 81373884
T T
۰ نفر
عزاداری امام حسین(ع) فرصتی برای معرفی اسلام و انقلاب است

قم – ایرنا – عضو شورای عالی حوزه های علمیه كشور عزاداری برای امام حسین(ع) را فرصتی ناب برای معرفی اسلام و انقلاب اسلامی ذكر كرد.

به گزارش ایرنا، آیت الله 'رضا استادی' روز دوشنبه در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم ابراز داشت: هر فردی كه عمل او مطابق با خواسته های انقلاب اسلامی باشد انقلابی است و افرادی كه با مسجد و محافل مذهبی سر و كار دارند باید بیش از دیگران متوجه روش و عمل خود برای معرفی اسلام و انقلاب باشند.

وی زنده نگاه داشتن حماسه عاشورا را مایه سعادتمندی ملت برشمرد و افزود: اگر كسی می خواهد حامی دین بوده و از چراغ هدایت حسین(ع) بهره مند شود باید مقید به عمل كردن به آن چه باشد كه اهل بیت از ما خواسته اند.

وی افزود:عزاداری های امام حسین (ع) در پیش از انقلاب اسلامی توسط عمال حكومتی به صورت صوری برگزار می شد اما بعد از انقلاب شاهدیم كه عزاداری های سنتی مردم بركات زیادی را برای نظام در برداشته است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاكید بر این كه واقعه عاشورا نباید تحریف شده و به صورت سازی ها پرداخته شود ،گفت: اهلبیت با قرآن هستند و قرآن هیچ گاه از آن ها، و آن ها هیچ گاه از قرآن جدا نشده اند و از این رو آن ها حجت خدا بر روی زمین بوده و نباید بگذاریم واقعه های چون قیام كربلا به دست تحریف سپرده شود.

وی افزود: اگر می خواهیم قرآن را وسیله هدایت خود بدانیم تنها احترام به آن و خوب خواندن این كتاب شریف مهم نیست و آن چه كه ما را هدایت می كند توجه به معنای قرآن و عمل به آن است.

استادی ابراز داشت: هر كجا قرآن حاكم باشد سعادت مردم تامین می شود و اگر می خواهیم یاد امام حسین(ع) زنده باشد و دنباله رو او باشیم باید زندگی و نهضت آن امام را با قرآن همراه بدانیم.ك/3

7408/ 550/1352
۰ نفر