۱۲ آبان ۱۳۹۳، ۱۳:۲۴
کد خبر: 81373759
T T
۰ نفر
اصفهان در تاسوعای سالار شهیدان و قمربنی هاشم به سوگ نشست

اصفهان- ایرنا- شهر اصفهان و شهرستان های این استان در روز تاسوعای حسینی یكپارچه سیاهپوش و در سوگ و عزاست.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، مردم مومن و حسینی اصفهان همراه و همصدا با سایر شیعیان جهان روز تاسوعا را در غم مظلومین خاندان خاتم الانبیاء (ص) به عزاداری پرداخته و ندای 'هیهات من الذله' سر دادند.

امروز جای جای استان اصفهان سیاهپوش سرور و سالار شهیدان و قمر بنی هاشم است و تمامی مساجد، حسینیه ها و تكایای این استان میزبان عزاداران محرم هستند.

مردم با توزیع نذری در شهرها، به نوعی عشق و ارادت خود را به این امام ابراز می كنند و برای رفع مشكلات و حاجت روا شدن دست به دامان شفاعت او و خاندان مظلومش هستند.

در روزهای محرم به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی، حتی اقلیت های مذهبی نیز در مراسم عزاداری حاضر و برای شفای مریضان و برآورده شدن حاجات دست به دعا برمی دارند.

حضور ارامنه و اقلیت های مذهبی در مجالس عزای اباعبدالله الحسین (ع) نشان از محبوبیت امام حسین (ع) و اثبات حق بودن قیام اوست كه حتی اقلیت های دینی را نیز مجذوب خود ساخته است.

امروز روز نهم از محرم الحرام است كه با نام تاسوعا برگرفته از ریشه «تسع» به معنی نهم نام نهاده شده است.

تاسوعا بزرگداشت شهادت اسوه ایثار و ادب و دلاوری و وفا و حق ‌گذاری عباس بن علی (ع) است.

روز نهم محرم آخرین روزي بود كه امام حسین (ع) و یارانش شبانگاه آن را درك كردند و این روز به شب عاشورا پیوند خورد.

كربلا در روز تاسوعا شاهد سه واقعه دیگر از جمله ورود شمر بن ذي الجوشن به كربلا، امتناع حضرت عباس (ع) و برادرانش از پذیرش امان نامه دشمن و فرمان حمله عمومی از سوی عمر بن سعد به خیمه های امام حسین (ع) و خاندانش بود.

گ/7131 م / 546